Mesch
Aktiv medlem
Sökte på Canon 5D + dust och fick 4 180 000 träffar. Undrar vem som har mest problem?
Fast det täcker ju in alla versioner av 5D, knappast en relevant jämförelse.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sökte på Canon 5D + dust och fick 4 180 000 träffar. Undrar vem som har mest problem?
fast det täcker ju in alla versioner av 5d, knappast en relevant jämförelse.
Fast det täcker ju in alla versioner av 5D, knappast en relevant jämförelse.
Nikon HAR stora problem med kvaliten just nu, det är bara att erkänna även om det gör ont i nikonsjälen Canon folket står å gapflabbar nu..........................
Min d600 har ganska mycket damm, jag behöver rengöra sensorn minst varje 100 bilder (fotar mycket makro med små bländare). Efter att ha läst i DPreview-tråden som det länkades till för några sidor sedan upptäckte jag att min spegel har problem med avskavd färg.
Är det några fler här i Sverige som har samma problem? Jag har kontaktat Nikon, men enligt dom finns det inget samband mellan att färg skavs av och att damm hamnar på sensorn
/Magnus
Jag får 726000 träffar på dina sökord och 843000 träffar på D800 + dust, alltså måste ju problemet vara 15% större med D800?
Vad har det här att göra med att stoppa huvudet i sanden? Jag förnekar inte problemet men du förstorar ju upp det till månlandar-nivå, utan att ens äga en kamera!
Jag har kontaktat Nikon, men enligt dom finns det inget samband mellan att färg skavs av och att damm hamnar på sensorn
Haha, det var förstås ett skämt för att försöka lätta upp stämningen?
Canon+dust ger 26 900 000 träffar
Nikon+dust ger 9 660 000 träffar
Är den jämförelsen bättre?
Jag har inte plåtat någon vit vägg än, kommer jag ihåg det och hinner så gör jag det kanske i helgen. Jag har iaf inget skav på spegeln och jag har inte sett några prickar på bilderna heller (jag har dock inte letat efter det).Har du kollat din än?
Jag vet inte:
dust + volvo ger 4.1miljoner träffar
dust + äpple 374000 träffar
Skulle tro att det i stort sett inte säger något över huvud taget faktiskt
Min d600 har ganska mycket damm, jag behöver rengöra sensorn minst varje 100 bilder (fotar mycket makro med små bländare). Efter att ha läst i DPreview-tråden som det länkades till för några sidor sedan upptäckte jag att min spegel har problem med avskavd färg.
Är det några fler här i Sverige som har samma problem? Jag har kontaktat Nikon, men enligt dom finns det inget samband mellan att färg skavs av och att damm hamnar på sensorn
/Magnus
/Magnus