Annons

Någon som fått sin 20D ännu?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu är jag tvungen att vara utan kameran ett tag...
Upptäckte att en av de drygt 8 miljonerna pixlarna i sensorn inte fungerade.
Det skulle tydligen ta mellan 2-4 veckor att fixa på service.
Surt när kameran bara är en vecka gammal...och felat fanns från början.
 
ASK skrev:
Nu är jag tvungen att vara utan kameran ett tag...

Det skulle tydligen ta mellan 2-4 veckor att fixa på service.

Hemskt dålig service, man tycker ju att om det är ett solklart DOA, så borde man få en helt ny kamera med en gång.

Till jobbet köpte vi en skrivare som kostade 3000:-, som var DOA. Den byttes ut mot en ny omgående, det kallar jag service.

Var handlade du?

Hoppas att du får den fortare än vad som sägs, och att du får den utbytt o inte reparerad.

/Håkan
 
Den är köpt på Scandinavian Photo.
Jag skulle gärna ta emot en ny kamera, men problemet är att den inte finns i lager.
Vi får se vad som händer, men får jag vänta en månad då blir jag inte glad....
 
Tyvärr verkar det som om Canon vill ta in produkten för kontroll först, inget som Scandinavian kan göra något åt tyvärr :-(

"Doa (Fungerade ej vi leverans)
DOA = Dead on arrival DOA-tiden är 10 dagar från fakturadatum. Canon tar in för koll, inget direktutbyte."

/Håkan
 
hakanv skrev:
Tyvärr verkar det som om Canon vill ta in produkten för kontroll först, inget som Scandinavian kan göra något åt tyvärr :-(

"Doa (Fungerade ej vi leverans)
DOA = Dead on arrival DOA-tiden är 10 dagar från fakturadatum. Canon tar in för koll, inget direktutbyte."

/Håkan

Jag hade ju en mörk fläck på alla mina bilder, troligen damm på sensorn.

Fick retursedel och allt idag så skickat iväg den idag.

PÅ retursedelen hade de också fyllt i DOA, bara det inte tar 4 veckor för mig med, så länge pallar jag fan inte att vänta!
 
min blev stämplad som en DOA, men den fungerade rent bildmässingt, så jag fick behålla den tills Canon fått in nya till Sverige och efter cirka två veckor hörde Fromholtz av sig och sa att de fått in min nya från Canon, så då var det bara att åka och byta. Det kallar jag service.
 
ASK skrev:
Nu är jag tvungen att vara utan kameran ett tag...
Upptäckte att en av de drygt 8 miljonerna pixlarna i sensorn inte fungerade.
Det skulle tydligen ta mellan 2-4 veckor att fixa på service.
Surt när kameran bara är en vecka gammal...och felat fanns från början.


Hur gör man för att hitta en död prick av 8 miljoner?
 
Patrik Carlstedt skrev:
Hur gör man för att hitta en död prick av 8 miljoner?

Oftast är det väl så att en död prick är i största grad levande.. Den lyser som attan, det är inte så vårt att hitta en röd lysande prick i en bild.. Fast det är 8 miljoner andra att titta på..
 
Fick idag levererat en extra 20d till mig som jag hellre skickar vidare till en fotosidan medlem i nöd än returnerar den.

Någon som är intresserad?
 
Jag tar den om den kostar 14.000 och om du kan skicka postförskott!

Har den kartong och manual och kvitto?
 
scootåker skrev:
Noterar att Pixmania har 20D i lager för 14.550 sek, tar två dag att få hem den. En sak man bör tänka på är att manualen är på franska, men det går ju och tanka hem den från canon USA.
Mvh. Christer

tack för tipset, har väntat i fem veckor på en, men avbeställde och tog en från pixmania. beställde onsdagkväll, fick den precis! jobbigt att vänta på att batteriet ska laddas bara
/Mange
 
Zamn skrev:
Jag tar den om den kostar 14.000 och om du kan skicka postförskott!

Har den kartong och manual och kvitto?

Gav 14800 inkl moms för den. Det är vad den kostar på scand.

Manual och kvitto följer givetvis med.

Frakt tillkommer, kan skicka på postförskot om så önskas.

Får jag ej det jag gav för den returnerar jag den.
 
Jag beställde en direkt ifrån pixmania men då jag fick ett e-mail med en kille som hade en beg. till salu för bättre pris tog jag den. DÅ fick jag ytterligare ett e-mail där jag såg att min 20D som jag beställt ifrån technidirect var på väg och pengarna har dragits ifrån mitt konto!
Det skumma var att dagen innan skrev de till mig och sa att kameran inte kommer in i lager ännu på jättelänge så döm av min förvåning. Så efter mycket om och men så är en styck 20D + sigma 18-50 DC ex på väg hem till mg mig för 16 100 inkl frakt.

Som en liten fotnot kom UPS till mig precis, jag trodde det kanske var kameran som kommit mirakulöst snabbt, med en 250 gigg hårddisk. Jag har ingen aning om varför eller om jag ska betala disken eller ej. Aja den får ligga i garderoben så länge och samla damm i en månad innan jag vågar packa upp den. Skickad ifrån Maxtorkontoret i Holland, lol. Fattar ingenting.
 
Teneriffa

Jippiiiii

Var på höstsemester förra veckan, till Teneriffa. Bara gammalt i alla fotoaffärer, det färskaste var till största delen Canon 300D.

Tror Ni jag vart förvånad när det plötsligt uppenbarade sig en 20D i en butik.

Priset blev nu när jag kollar in kontoutdraget
12400:- och då med kitoptiken, ganska bra va ? ;)

Mvh. Kristian
 
Agathorn skrev:
Så efter mycket om och men så är en styck 20D + sigma 18-50 DC ex på väg hem till mg mig för 16 100 inkl frakt.

Jag har hjälpt en kompis att beställa just den kombinationen från technikdirekt men objektivet skulle dröja 4-6 veckor.
 
...och här är det lilla julafton. Har precis börjat packa upp min beställning från CyberPhoto. 1 st 20D med en massa tillbehör...

:) :) :) Håkan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.