Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som fått sin 20D ännu?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jaha Då har den äntligen anlänt! 3 veckor hos Kungsholmens Foto efter beställning, måste säga att dom är helt underbara, dom kan allt! Håller dessutom nätpriser, bara en sån sak! Äntligen. Jag har tagit några bilder och kan säga att kameran är ruskigt snabb med en bildkvalitet so överträffar det mesta. Med Canon EF 17-40 USM-L är bildkvaliteten helt perfekt genom hela brännvidds-omfånget. Jag kan inte annat än buga och bocka åt denna underbara kamera!!!!!
 
Fick min i Fredags, men det var tack vare min bror som kolla på sitt storlager så kunde han ta hem en utan kitobjektivet.. Men jag är mer än nöjd nu, och så ringde YFO till mig igår o sa dom hade kamera så dom börjar väl trilla in nu?
Hoppas ni andra ska få era kameror snart!!
Så jävla skönt o äntligen ha den värd all väntan :)
 
skickad 2004-11-03...

...från Cyberphoto. Bör väl komma fram på fredag eller måndag. Snart är väntan över och det verkar faktiskt som om det kommer 20D i stora lass från Canon Sverige till olika återförsäljare runt om i landet.

:) Håkan
 
Senast ändrad:
Jag får min 20D (för tredje gången!) imorgon...hoppas f*n inte det är något fel på den, den här gången :D
 
sagan skrev:
Jag får min 20D (för tredje gången!) imorgon...hoppas f*n inte det är något fel på den, den här gången :D

Själv ska jag skicka min imorgon.. till Canon RCC, nå typ damm på sensorn tror ja.

Vad har du haft för fel på dina??
 
_skatan skrev:
Själv ska jag skicka min imorgon.. till Canon RCC, nå typ damm på sensorn tror ja.

Vad har du haft för fel på dina??
Felet på den första var att bilderna blev helt knasiga..fungerade fint i övrigt.

Sen "lagades" den...men det var samma fel fortfarande...nu har de skickat mig en NY som ska levereras imorgon.

Damm på sensorn får man ju oundvikligen förr eller senare, jag använder rengöringsgrejer och gör rent sensorn själv.
 
min var knasig på så sätt att samtliga tecken i övre displayen och i sökaren ändrade styrka, från att knappt synas alls, till att lysa OK, när man rullade på något av hjulen. Canon skickade en ny till Fromholtz och jag fick den utbytt, utan att behöva skicka den för reparation. Bra jobbat, Hasse!!

Det verkar som om det var lite för bråttom att få ut kameran om man får dra någon slutsats av dessa problem som uppstått, med frysningar, knasiga bilder och dylikt.
 
Re: skickad 2004-11-03...

hakanv skrev:
...från Cyberphoto. Bör väl komma fram på fredag eller måndag. Snart är väntan över och det verkar faktiskt som om det kommer 20D i stora lass från Canon Sverige till olika återförsäljare runt om i landet.

:) Håkan

Vilken plats hade du?
Borde säga lite om hur många de fått in kanske :)
 
CyberPhoto skrev följande till mig den 28 okt:

Jodå, vi fick in 17 hus häromdagen så nu är du nere på köplats 9. Nästa laddning ska enligt Canon ligga på ca 15 hus + x antal kit och stämmer det så borde du ha din kamera inom ett par veckor.

Så leveransen till mig tar väl ca 1 vecka och inte 2 som tur är.

Jag betällde enbart huset från CyberPhoto
2004-08-23 kl 15:34, så nu kan du ev. själv räkna ut om du är med i nästa leverans.

:) Håkan
 
hakanv skrev:
CyberPhoto skrev följande till mig den 28 okt:

Jodå, vi fick in 17 hus häromdagen så nu är du nere på köplats 9. Nästa laddning ska enligt Canon ligga på ca 15 hus + x antal kit och stämmer det så borde du ha din kamera inom ett par veckor.

Så leveransen till mig tar väl ca 1 vecka och inte 2 som tur är.

Jag betällde enbart huset från CyberPhoto
2004-08-23 kl 15:34, så nu kan du ev. själv räkna ut om du är med i nästa leverans.

:) Håkan

Hmm.. Det där skrev du innan o jag besvarade ju t.o.m. det...
Börjar visst bli helt bindgalen här...
 
Noterar att Pixmania har 20D i lager för 14.550 sek, tar två dag att få hem den. En sak man bör tänka på är att manualen är på franska, men det går ju och tanka hem den från canon USA.
Mvh. Christer
 
Köpenhamn

På Photografica i Köpenhamn kan man köpa 20D över disk för 9800 Dkr ex moms, vilket är lite billigare än i Sverige. Tillkommer dessvärre 5 procent "gebyr" eftersom danskarne föredrar att man betalar med Dankort och inte gillar Visa. Om man är momsregistrerad i Sverige drar dom av den danska momsen. Registreringsbevis är bra att ha första gången man handlar där.
Butiken ligger på Skindergade, en parallellgata till Strøget. Andra våningen är sevärd - massor av härliga gamla kameror!
Köpte ett 20D-hus där idag. Har redan hittat en rad små men värdefulla förbättringar jämfört med 10D, så det känns helt rätt att byta upp sig.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.