Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som fått sin 20D ännu?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ringde Dustin nu, men han hade inga i lager... Antagligen var alla uppbokade?
De hade beställt 30st till slutet av Oktober iaf.
 
Fick precis order bekräftelse att de skickat min kamera nu.

Och för 5 minuter sen ringde en kund och gav mig mitt första fotojobb :)
 
fick precis ett mail från Cyberphoto:
Jodå, vi fick in 17 hus häromdagen så nu är du nere på köplats 9. Nästa laddning ska enligt Canon ligga på ca 15 hus + x antal kit och stämmer det så borde du ha din kamera inom ett par veckor.

Jag betällde enbart huset från CyberPhoto
2004-08-23 kl 15:34, så nu kan ni själva räkna ut om ni är med i nästa leverans ;-)

/Håkan
 
Säger bara, vem har ett sånt här meddelande just nu för ett 2,7 kilos före 12.00 paket innehållande en 20d och lite annat småttigt o gottigt:

"Uddevalla, Förändelsen körs just nu ut till mottagaren."

:D
 
Är det någon som har fått sin kamera från Technikdirekt?

Är nyfiken på deras faktiska leveranstid (på i alla fall någon 20D) samt om man kan lita på dem helt och hållet.
 
_skatan skrev:
Säger bara, vem har ett sånt här meddelande just nu för ett 2,7 kilos före 12.00 paket innehållande en 20d och lite annat småttigt o gottigt:

"Uddevalla, Förändelsen körs just nu ut till mottagaren."

:D

Är just nu så avundsjuk så jag nästan kräks...
BUHUUUU! Vill ha min NU!
 
Själv har man 12e plats på Hegethorns, leverans beräknad till om 2-3 veckor..

//Den som väntar på något gott väntar alltid för länge..
 
Nu har jag hoppat av min 14:e plats på Scand..
Enligt dem hade en Tromb förstört produktionen och det skulle ta ca 2-3 veckor innan jag fick kameran.
 
Bara för mycket.

Sååå kafka.

"En tromb förstörde produktionen"

"New York Camera i konkurs" (en massa förskottsbetalningar upp i rök enligt rykte i annan tråd)

Inget mer som ska gå snett?
Kanske att Bush vinner valet? Och inleder en invasion av EU?
 
Japan

Nu vet jag inte var Canon har sin fabrik för kameror samt om de använder underleverantörer för vissa delar men fakta är följande.

Japan har i år drabbats av flera tyfooner, som det heter, i år. De har till och med slutat med att ge dem namn utan de får bara nummer.

De har även precis haft jordbävning strax söder om Niigata som ligger ca 30mil väst om Tokyo.

Detta kan ha stört produktionen MEN om det är så vet inte jag.

/WeeGull
 
Det var ett tag sedan tyfonerna härjade. Det är väl helt enkelt så nu att de inte hinner producera så många som är beställda.

Jag fick min i fredags, den beställde jag 22:e augusti.
 
Inwarehouse...

...har 1 st 20D-hus till salu med leverans till butiken inom 1-3 dagar (bör väl bli ca 5 dagar hem till någon lycklig från och med idag om man beställer idag?).

Denna information har funnits hela dagen.

Först till kvarnen...

/Håkan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.