Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon mer som väntar på 10D

Produkter
(logga in för att koppla)

Dave

Aktiv medlem
Beställde just en Canon 10D från ny-kamera.de, Men får ingen information eller mailsvar om leveranstid. Någon mer som väntar på en 10D från dem???

Dave

Det ryktas om en ny 10D från Canon (inte säkert den kommer att heta så). Samma sensor, men ny processor och större buffert. Men köptrycket är fortfarande stort.

Jag står oxå i kö! :) En populär kamera, verkar det som...
Både Scand Photo, Cyberfoto, Expert & Kodak IC har ca 1 månads väntetid på 10D (mitten av april). Canon klarar tydligen inte av att leverera. Komponentbrist har jag hört.
Samtidigt ryktas det om en "efterföljare" till 10D, som Jesper skriver. 8 MP?...

Väntar också på min 10D, beställd via NY-Camera, beskedet jag fått är att de väntar leverans i slutet av denna månaden men inget om hur många som är före och om jag får min då eller senare.

Finns i lager hos Fotokompaniet i Uppsala. Om någon behöver omgående.

Jag har nämligen varit där och drömt om en. ;-)

/Daniel Nordenskjöld

Bli inte för ivriga. Beställde min från Datorbutiken. På deras hemsida stod det att det var en leveranstid på 5-9 dagar. Men jag fick vänta 1 månad på den.

Beställde 10D i förra veckan och hoppas på att få den i morgon. I sverige är det som bekant lång kö och har också kontaktat ny-camera. De tar inte upp order om man inte betalar i förskott, vilket jag inte tyckte om då leveranstid var oklart, men minst fem veckor. Kontaktade istället en kille som i FOTO annonserat i många år om Canonprylar. Han tar hem på beställning (från USA antar jag) och har bra priser efter lite prut. Fick min för samma peng som att handla i tyskland. Just i USA verka tillgången på 10D inte vara något problem.

FotoGraph skrev:
Beställde 10D i förra veckan och hoppas på att få den i morgon. I sverige är det som bekant lång kö och har också kontaktat ny-camera. De tar inte upp order om man inte betalar i förskott, vilket jag inte tyckte om då leveranstid var oklart, men minst fem veckor.

Så NY kamera låter en inte beställa om man inte betalar i förskott??? har ju beställt en 10D där ch har fått mail om att de mottagit min order, sen att det ska dröja tills i slutet av mars är en sak, men då vill jag ju att min beställning ska funka då med. Hm..

Dave

Jag fick min efter ungefär 6 dagars väntan. Ibland är det bra att jobba på en Tidning =)
Beställde genom dom så gick man före i kön.. annars hade det varit ugnefär 1mån väntetid.

/Daniel

Pratade just med mannen som annonserar i FOTO om att köpa 10D, en trevlig herre som förklarade att han samlade på sig beställningar och sen beställde han. Har inget lager. Garantierna var sådana att de gällde i Europa, men han ville själv att man pratade med honom först då han hade kontakt med CANON i Stockholm och kunde snabbare få grejorna lagade än att man gick till sin egen fotoaffär och lämnade in den.

Så runt den 28/3 så skulle jag beställa för att få grejorna runt den 10/4. Ska titta runt lite mer innan dess, men NY-KAMERA får man ju vänta på svar hur länge som helst. . .
Idag fick jag svar på ett av mina mail att jag kunde betala in i förskott och då ska kameran kosta 1444 euro?? jag har ju lagt beställning på en 10D som kostar 1399...?? hm..

Dave

Dave skrev:
Så NY kamera låter en inte beställa om man inte betalar i förskott??? har ju beställt en 10D där ch har fått mail om att de mottagit min order, sen att det ska dröja tills i slutet av mars är en sak, men då vill jag ju att min beställning ska funka då med. Hm..

Dave

Jag beställde min via NY camera. Ringde till dem och de förklarade att de som betalar i förskott går före i kön.. då slipper de ju ligga ute med pengar. Med tanke på att de är seriösa så tvekade jag inte alls.. Skulle jag vänta och få den mot postförskott så skulle jag nog få vänta ca 1,5-2 månader. Men jag erbjöd mig att betala i förskott och krävde leveransdatum. De svarade att de skulle göra sitt bästa! Efter 5 dagar hade jag min 10D på posten!

Kan verkligen rekommendera ny-camera

Den hos Uppsala Fotokompani kostar 15 eller 16 tusen om jag inte minns fel. Ring och kolla, de är trevliga att ha att göra med.

Mvh
Maverick

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar