ANNONS
Annons

När i lager igen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tripp-trapp-trull. Gillar alla tre precis lika mkt, för olika saker. Hellre ta det lilla än inget alls ibland, och ända superbra kvalitet, även om de andra är snäppet bättre. Däremot gillar jag inte min 24-105:a, den är så skarp så minsta dammkorn på uv-filtren syns på RAW-bilderna

Bilagor

• IMG_5978 (Large).jpg
    IMG_5978 (Large).jpg
    19.8 KB · Visningar: 180
Solklart att det blir en 55-250 med IS ! Blir väl julklapp eller något sådant till mig själv skulle jag tro =)
Får se om det har kommit in till butikerna i Sverige tills dess, annars var det ju inte så farligt dyrt från B&H heller.

Jag har inte råd att lägga 5000kr eller mer på ett teleobjektiv just nu. Jag skall ha det mer som att fota familj, m.m. med tror jag. Alltså inget superseriöst ännu.
Perfekt. Då vet du ju precis vad du vill, och kan fatta beslut baserat på att du har fått information om vad de olika alternativen, i sina respektive prislägen, kan göra för dig.

Att det sen finns en del här som inte kan skilja på information och snobbism behöver du inte bry dig om. Det får vara deras problem. Jag redovisar klart och tydligt vad som fungerar för mig, vad som inte gör det och varför det inte gör det. Hade jag inte gjort det hade det varit ett problem, för mig och främst för dig.

...så skall alltid någon föreslå något som kostar dubbelt, eller ännu hellre, det dyraste (70-200IS). Det är så löjligt, vi fattar väl att de är bättre, men med begränsad ekonomi är det väl kul att kunna få något som är rätt bra ändå, vilket 55-250 är.
Dumheter. Det är inte att ett dyrare objektiv är bättre på något sätt som är det jag försöker upplysa om. Precis som du skriver så begriper ju även de klenbegåvade att de objektiven åtminstone borde vara bättre.
Det intressanta, det som jag försöker beskriva, är vad de är bättre på, så att den som ska handla något själv kan fundera på om den egenskapen är viktig eller ej.

Bildkvalité har de flesta objektiv så det räcker och blir över, till det som de flesa använder bilderna till. Det är hanteringen som är den stora skillnaden.
För dem där bildkvalitén är det viktigaste är nog medvetandet om vad de behöver redan utvecklat.

Anders, du behöver inte ta åt dig så mycket. Mitt inlägg om "snobbism" var försett med en smiley och anspelade på annan tråd som vi nyligen hade här på fs.

Jag tycker att du genomgående bidrar med sakliga och intressanta inlägg.

Just i det här fallet så utryckte du dig på ett sätt som åtminstone jag uppfattade som en onödig sågning av den glugg som trådskaparen tänkt sig.

Ha det gott!

Mvh

Anders

Jo, jag begrep nog vad du anspelade på. Men jag måste ju få torgföra mina åsikter också.

Ordvalet föll som det gjorde för att jag försökte förklara att efter det att jag insett att det "bättre" specificerade EF 70-300 mm gjorde mig besviken hade jag inte funderat på att gå på andra hållet, till EF-S 55-250 mm.

För övrigt tackar jag för komplimangen!
Sov gott du också.

Väcker frågan igen har letat efter objektivet men hittar det inte åker till Bangladesh i december och jag skulle gärna ha ett sådant med i väskan köper även ett begagnat ex om det finns nåtgot till salu

/Leo

Scandinavian photo i gbg (mölndal) har några stycken på lager dom borde ju kunna fixa fram tycker man..även skicka te annan butik om det skulle vara så..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar