Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Missbruk av pooler?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mattsen

Aktiv medlem
En liten fundering...

Kikade på en bra bild i poolen bildkritik vilken har lagts där ganska nyligen. Den hade määängder med kommentarer. Inget fel i det iofs. Men blev lite fundersam över hur den hade fått den mängd kommentarer på så kort tid. Och då fann jag att den hade lagts upp första gången i maj. Då ej i pool.

Sedan hade den lagts in i en av poolerna - inget fel i det så har jag också gjort. Mer kommentarer...

Sen flyttades den till nybörjarpoolen! Fler kommentarer...

Sedan nästa pool, fler kommetarer...

Och en gång till, ny pool, fler kommentarer..

Är det en tanke att man ska göra så eller kan man tycka ett det är ett missbruk av pooler?

Inte tänkt på saken men när jag var inne och inspekterade poolen "Glömda rummet" efter nya alster så så jag flera bilder som jag tyckte var lite malplacerade, dessa hade ofta fått kommentarer från flera olika pooler.

Uppenbarligen har någon/några funnit ett nytt sätt att locka till sig flera kommentarer. Kanske inget fel direkt, det som jag retade mig på var att ett normalt ansikte i färg har ganska långt till poolen "Det glömda rummet"

Vad är problemet egentligen? Tror ni att bilder som flyttas runt stjäl kommentarer från andra bilder?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto