Snyggt? Ja.
Tyvärr slutar det med det, eftersom sidan inte fyller sitt syfte, för jag hoppas att syftet är att visa upp bilderna?
MagnusG kallar den för ett föredöme, men jag skulle vilja kalla den för ett avskräckande exempel. "Mystery meat navigation" kallas det för; när man ska klicka på små rutor som det inte står något i, och man måste gissa sig fram till hur navigeringen fungerar. Navigering bör vara enkel, intuitiv, överskådlig och gärna fungera ungefär som navigeringen fungerar på de flesta andra webbsidor. Det finns miljontals webbsidor med samma slags navigering, om man försöker vara unik genom att göra en drastiskt annorlunda navigering, så får man bara effekten att besökarna inte förstår den.
Tumnaglarna tycker jag inte fyller någon funktion som de ser ut nu, eftersom de inte laddas direkt utan först när man pekar på dem, och för att de inte visar hela bilden. Man får ingen uppfattning om hur bilden ser ut, så man måste titta igenom alla bilder för att hitta de man vill se. Jag vill se miniatyrer så att jag kan titta på de bilder som jag tycker ser intressanta ut. Ifall du vill att man ska se alla bilderna så är det bättre att göra ett bildspel istället, så man slipper irriteras av navigeringen.
Fördelen med flash är ju att man kan göra snygga effekter. Nackdelen är ju att en del inte kan se sidan över huvud taget. Ifall sidans syfte är att visa upp bilderna så borde du kanske tänka över vilka effekter som hjälper detta, och om det kräver flash över huvud taget.