dJb
Aktiv medlem
::F skrev:
Hej!
Jag gillar verklgien idén med din hemsida. Sättet du visar upp bilderna på är lite nyskapande. Dock kan du ju som redan påpektats se till att bilderna inte täcks så mycket av andra objekt, jag tycker lite grand att vitsen att visa upp bilderna försvinner om allt för mycket täcks. Jag har en stämpel över mina bilder på min hemsida mer tycker jag inte man ska ha.
Menyerna tycker jag är alldeles för långsamma och det beror inte på uppkopplingen, jag har en mycket snabb uppkoppling och har kollat på mycket mer grafiktunga flash-sidor än din och det har flytit på snabbt. Den är nog din kompis som gjort animationerna så långsamma och då är det ju inga problem för honom att gör dem snabbare.
Jag håller dock med Von Alkerdun här uppe att helst ska man hålla sig till vanlig html, det gör jag på min hemsida och jag behöver aldrig någon hjälp av någon annan som kan flash. Jag var påväg att göra om min sida i flash (jag skaffade t.o.m en flash-kurs) men gav upp då jag inte hade tålamod att lära mig detta och jag ändå märkte hur seg min hemsida skulle bli.
Summa: Snygg layout (även om hela bakgrundsbilden inte ryms på min skärm, 1024x768), snyggt och annorlunda sätt att visa bilderna på, även om jag inte gillar alla objekt som ligger över bilden, långsamma menyer som borde gå att göra lite snabbare. Försök oxå få det lite tydligare hur man tar sig in "på riktigt" till navigationen, det tog ett tag för mig att fatta att det var den lilla kvadraten man skulle klicka på. Det vore ändå smidigare med ren html, utan flash. Jag vet inte om du tänkt göra ett sådant alternativ?
P.S. Jag har MS Internet Explorer 6. D.S
Jag tackar för konstruktiv kritik. Jag ska ta det till mig och göra ändringar!!
Tackar!
/David