_lkerdun
Aktiv medlem
clindh skrev:
Magnus, du stänger ju den sida länken öppnas i - inte schysst, Nu märks det inte här i forumet för det är target=_blank, men klistra in URL:en i adressfältet eller pröva den på en sida där den inte har annan target... Vips, mitt ursprungsfönster försvinner.
Det är väl halv-OK att öppna ett nytt fönster men en regel är att aldrig stänga, ändra storlek eller på annat sätt ändra det browserfönster länken öppnas i.
Jovisst stängs ursprungsfönstret, det har jag byggt in så för att det inte (mig veterligen) går att starta upp ett meny/knapplöst fönster i någon webb-läsare som jag vill ha det.
Som jag även nämnt/visat på tidigare funkar det inte så från "www.mangea.se" då den sida många av er har utgått ifrån är min "genvägs"-sida "www.mangea.se/FotografMagnusAlkerdun".
Frågan är då given; ska man bygga sina sidor överhuvudtaget med inblandning ( som många även andra här på FS har) av s.k. "Pop-upfönster i alla möjliga format trots att vissa webb-läsare inte gillar/visar dem alls? Jag är ganska övertygad om att det i någon mån kommer funka även med sådant i allt fler läsare, "Mozilla", "NN" (i "Netscape" funkar väl Pop-ups?), "Opera", mm.mm.
Jag kan rekommendera alla en "Pop-up"-dödare jag själv använder som man kan välja vilka pop-ups man vill döda och inte och utöver det känner den av sådana som kommer självmant:
"Pop-up Ad Zero"
Det är en "Share-ware" som är fullt värd sin investering.