Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mediamarkt

Produkter
(logga in för att koppla)

hbengtsson

Aktiv medlem
Media Markt har öppnat aggressivt men jag har upptäckt att prissättningen varierar. Vissa prylar "dumpas" ut medans man tar igen resten på karusellen.

Vidare så gör man vissa till synes "medvetna" misstag för att locka till sig fler kunder

Vad sägs om denna annons?
 

Bilagor

  • canoneeller.jpg
    canoneeller.jpg
    92.6 KB · Visningar: 5,901
hbengtsson skrev:
Media Markt har öppnat aggressivt men jag har upptäckt att prissättningen varierar. Vissa prylar "dumpas" ut medans man tar igen resten på karusellen.

Vidare så gör man vissa till synes "medvetna" misstag för att locka till sig fler kunder

Vad sägs om denna annons?

Canon?
Pentax?
 
Jag var till Mediamarkt en sväng för att kolla. Det var ju helt bisarrt! Miljarders med helt hysteriska människor med stirriga ögon som trängdes på två våningar för att fylla sina hem med engångselektronik.

Sen höll jag på att tappa hakan när jag besökte fotoavdelningen. De hade Mamiya ZD, Canon 1d* och långa teleobjektiv på lager! Men ungefär samma stativsortiment som Clas Ohlson. Undrar vilka de tänkt sig som kunder?
 
Äntligen har Media Markt öppnat i min stad. Har besökt de tyska och holländska MM'en och under 8 års tid undrat när de skall komma hit. ÄNTLIGEN!!

Köpte min Ixus 65'a där idag, lika billig som billigast på nätet. Minneskort Tekq 1gb 133x för 299 kr.

Men det bästa med MM är att de har femtioelva olika sorters kameror, brödrostar osv. Inte ett fåtal som Elgiganten och SIBA.

Nej, jag jobbar inte på MM, är bara otroligt glad över att slippa åka till Siba, Onoff och Elg för hemelektroniksinköp. :-D

PS Vad sägs om en 83" plasma för 799 990 kr??!? DS
 
Läsa texten i annonsen till 400D. Nu ahr jag inte längre pappret framför mig, men ungefär såhär stod det:

"Sensorn är samma ypperliga som sitter i storebrorsan 1d serierien." Jaha, det visste inte jag ialla fall...
 
Kalle_B skrev:
Läsa texten i annonsen till 400D. Nu ahr jag inte längre pappret framför mig, men ungefär såhär stod det:

"Sensorn är samma ypperliga som sitter i storebrorsan 1d serierien." Jaha, det visste inte jag ialla fall...

Det stod ju inte riktigt så men jag fick också intrycket av att det var det de syftade på.
 
Ok.. nu hämtade ajg annonsbladet... såhär står det ordagrant:

"EOS 400D med 10,1 Megapixel sensor använder samma förträffliga bildkvalitet som storebrorsan i proffsklassen EOS 1. EOS integrated Cleaning System..." bla bla

Läser man ordagrant så är det ju en himla konstig formulering, säger ju varken bu eller bä, men man får intrycket av någonting helt annat
 
Mitt första besök hos Media Markt...

Ville köpa ljudsystem som var lockvara men det var slut.

Tittade sedan på Nikon D-200. Priset var 800kr
högre på Media Markt än hos Fotokungen!

Ville sedan köpa ny bärbar ACER 9815. Priset hos MM är samma som riktpriset...

Men deras ex var på verkstad och skulle komma tillbaka om någon vecka. Inget telenummer angivet på hemsidan men hittade nummer på Hitta.se

Har nu försökt ringa under 2 dgr men naturligtvis svarar ingen och säljaren som lovade ringa har inte ringt.

Så för mig som stod beredd att köpa en hel del saker blev inget av. Tydligen vill inte Media Markt ha mig som kund vilket är ömsesidigt eftersom det jag ville antingen inte fanns eller var dyrare än hos tex Fotokungen oa.

Christian
 
Dom har i alla fall den mest vedervärdigt fula, överanimerade, sega och icke-informativa webbplatsen jag sett.

Gah!

-- MW
 
Kanske inte helt rätt ställe att skriva på, men pc city har hela hösten sålt Nikons D70SKIT som det stod i deras annonser. :)

Har en bild någonstans men hittar den inte just nu!
 
Var på MM för att kika efter en stor fjollTV.
Herregud, sicken skitafär. Inte nån visste någonting, dessutom var det inte helt gratis :)
Never den affären. Håller med om att hemsidan liknar ankskit. Lika uppsvulstad som affären i sin helhet.

Jag är nog inte mottaglig pga av mitt kall.
Mediabruset när det är som sämst.
Så, den lokala handlaren får påhälsning i vanlig ordning :)
 
smaken är som baken märker jag. Själv så hittade jag min Pentax K110D (ja som i annonsen ovan fast utan Canon) för 5papp och det är iaf billigast hittills och de hade den hemma, till skillnad mot elgiganten osv som tamejtusan alltid "får in den på torsdag" eller har en massa andra "aber".

Plus att maken till brett sortiment var länge sen jag kunde titta på. Hade ju t.o.m. Mac att både titta och känna på...
 
Var inne på mediamarkt i växjö idag för att kolla lite på Nikon D90 som ska bli min backup-kamera. Förra gången var batteriet i D90:n de hade där helt urladdat (som det brukar vara på hälften av alla kameror de har där...), lite svårt att testa den då... Idag var batteriet fullt laddat och då tänkte jag testa filmfunktionen. Inget minneskort i kameran, så jag frågar killen där om han kan fixa fram ett SD-kort, och får höra: vi har inget SD kort upp-packat tyvärr, och jag tänker inte öppna upp ett nytt heller. ???

Efter att jag förklarat att jag inte kan köpa en kamera som jag inte kan testa (hallå?) så hänvisade han mig till tele-avdelningen där de kunde fixa fram ett SD-kort, då de "kunde det där om minneskort bättre än han själv" (???). Till slut lyckades han själv fixa fram ett SD-kort på nåt sätt och jag kunde testa D90 lite. Det blev ingen D90 från mediamarkt idag, ett hutlöst överpris lockar inte direkt till köp.

Beställde den från ett känt företag i umeå istället =)

...men det är spännande att besöka mediamarkt, man vet aldrig vad som händer =)
 
Hmmm...

Tjipp!

Men det var kanske tur att dom letade fram det till dig till slut med tanke på att du har några mil för att testa den i Umeå?

eller??

Svårt att testa i en nätbutik...
 
Ja det var väl tur, annars kan de inte leva upp till det de påstår: "Typiskt mediamarkt, prova och känn på allt."
 
När jag var i köpsugen för ett Pentax 10-17mm fisheye åkte jag en dag förbi på MM i Bäckebol, Göteborg. De hade det inte bara i lager utan 500kr billigare än den billigaste nätbutiken just då...

Vissa saker är billiga, vissa är dyra och ibland kan det löna sig att åka förbi och kolla om man har möjligheten.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.