Annons

Mediamarkt

Produkter
(logga in för att koppla)
Pris 9990:- och möjlighet att dela upp betalningen utan ränta eller andra avgifter i upp till 20 månader om man vill. Skulle alltså innebära att man kan betala 555 kr/mån i 18 månader, om man önskar. Låter som ett bra erbjudandei mina öron.

Någon som vet något om MediaMarkt eller detta erbjudande som vill avråda?

Mvh,
Utskick idag. Media Markt i Västerås tar 8990kr för paketet.

/K
 
bra service

när jag var där senast var servicen jättebra! jag pratade om foto och fotoutrustning med en ung man som jobbade där.

när jag läste recensionerna om nikons 50mm objektiv (1.8) här på fotosidan stod det att vissa hade köpt objektivet för 999 kr på media markt. När jag skulle titta om det stämde såg jag att objektivet kostar nästan 1500 kr. hur kan det komma sig?
 
Kollade du när inlägget va skrivet?

Jag köpte min för 1100:- och det va inte alls så länge sedan, priserna ändrar sig ganska kraftigt när det gäller fotoprylar har jag märkt.

/Bruno
www.shutterspeed.se
 
Idag var jag på MM i Barkarby.
Jag blev riktig förbannad på deras policy. Personalen var det inget fel på men jag tycker att deras prisgaranti är sjukt dåligt som inte gynnar kunden om man är i butiken vid fel tid under dygnet.

Personalen sa att de har prisgaranti vilket motsvarar det lägsta hämtpriset i Stockholm/Sverige?
Okej tänkte jag, det låter ju bra! Säljaren kollade vilka hade lägsta priset på prisjakt och sa sedan att han måste ringa butiken eftersom det hör till den rutinen vid prisgarantin.
Det är bara det att butiken har inte öppen vid den tiden jag besökte MM. En lördag strax efter 17. Och därför kunde inte säljaren sälja för lägsta pris. Skillnaden till nästa hämtpris var över 1500kr. Prisgarantin gäller iofs i en månad så man skulle kunna komma efteråt för att få tillbaks mellanskillnaden men jag stör mig på att jag, som kund, skulle behöva göra det.

Jag bor inte särskilt nära och har ingen möjlighet att komma loss under vardagarna eller när andra butiker har öppet. Samma kontroll görs även när jag skulle matcha priset under 30 dagar. Och skulle butiken med lägsta hämtpriset inte svara i telefon så gäller inte garantin då heller. Gick därifrån och är småsur på hur en sådan stor kedja kan ha en sådan policy och ingen jävel ifrågasätter den.....!!!
 
Har dom prisgaranti på allt? De tog 14039 för ett 24-70. Köpte det senare för 11600 efter kontroll på prisjakt? Hade dom kunnat matcha det?
 
Har dom prisgaranti på allt? De tog 14039 för ett 24-70. Köpte det senare för 11600 efter kontroll på prisjakt? Hade dom kunnat matcha det?

Ja om någon fysisk butik i närheten hade legat lägre än deras pris. Lägg märke till "i närheten". Har Rajala i Stockholm ett erbjudande är det svårt att motivera ett lägre pris om du bor i Gävle. Min erfarenhet av MM är dock att de är redo att förhandla, men du kanske inte alltid får 1000-lappar i rabatt utan kanske hundralappar. Värt ett försök dock.
 
Ja om någon fysisk butik i närheten hade legat lägre än deras pris. Lägg märke till "i närheten". Har Rajala i Stockholm ett erbjudande är det svårt att motivera ett lägre pris om du bor i Gävle. Min erfarenhet av MM är dock att de är redo att förhandla, men du kanske inte alltid får 1000-lappar i rabatt utan kanske hundralappar. Värt ett försök dock.

Det varierar tydligen från butik till butik. När jag var på MM i Malmö och skulle ha ett objektiv så kollade han på prisjakt och på hemsidan där det var billigast. Inget snack. Jag fick det för det priset.
Har varit där en del och de på fotoavdelningen verkar kunniga inom sitt gebit.
 
Det varierar tydligen från butik till butik. När jag var på MM i Malmö och skulle ha ett objektiv så kollade han på prisjakt och på hemsidan där det var billigast. Inget snack. Jag fick det för det priset.
Har varit där en del och de på fotoavdelningen verkar kunniga inom sitt gebit.

Håller med dig till hundra procent. MM i Malmö är mycket bra. MM i Gävle är också bra, men inte lika som Malmö. ;)
 
Det varierar tydligen från butik till butik. När jag var på MM i Malmö och skulle ha ett objektiv så kollade han på prisjakt och på hemsidan där det var billigast. Inget snack. Jag fick det för det priset.
Har varit där en del och de på fotoavdelningen verkar kunniga inom sitt gebit.

Det verkar som sagt skilja från butik till butik... När jag köpte mitt Sigma 24-70 till Sony, så hade dom inte objektivet i sortimentet, men dom beställde hem det och priset blev detsamma som Cyberphoto - säljaren gick in på nätet och kollade på deras hemsida.

Ska kanske tillägga att jag handlade på MM i Västerås.
 
Ringde de då till butikerna för att kolla att priset verkligen stämmer?
I Barkarby litar man tydligen inte på prisjakt uppdateringar. Killen sa att de MÅSTE ringa vilket jag inte tror på. Fattar inte hur ineffektivt de kan jobba!!!
 
Ringde de då till butikerna för att kolla att priset verkligen stämmer?
I Barkarby litar man tydligen inte på prisjakt uppdateringar. Killen sa att de MÅSTE ringa vilket jag inte tror på. Fattar inte hur ineffektivt de kan jobba!!!

Försäljaren ringde inte. Han gick bara in på Cyberphotos hemsida och kollade priset - jag stod bredvid och såg på, så jag såg att jag fick samma pris.

Däremot ringde han leverantören för att beställa hem objektivet.
 
Dom verkar inte ha nån enhetlig policy alls när det gäller prisgaranti. Jag köpte ett filter som dom ville ha 395 SEK för. Protesterade och sa att Scandinavianphoto tar 295:-. Försäljaren slog upp Sca ndinavias webbplats och sänkte priset direkt till 295, utan snack. Gissar att olika försäljare har lite olika befogenheter. Kanske den jag träffade var avdelningschef för ha var inte ung direkt. MediaMarkt i Bäckebol Göteborg.
 
Websidan är ett skämt, varför kan man inte kolla priser och lager online?

Enkelt. Varje MM-butik arbetar som en egen franchise, och väljer själv sortiment. Dessutom väljer varje butik också helt själv vilken telefonväxel/lagerhanterningsystem/kassasystem/liknande som skall användas.

Handlarna får tillgång till centrala inköpsvägar, men butikernas inpris varierar även internt.

Alltså finns det inget centralt system från vilket man kan konsolidera den informationen.
 
Dom verkar inte ha nån enhetlig policy alls när det gäller prisgaranti. Jag köpte ett filter som dom ville ha 395 SEK för. Protesterade och sa att Scandinavianphoto tar 295:-. Försäljaren slog upp Sca ndinavias webbplats och sänkte priset direkt till 295, utan snack. Gissar att olika försäljare har lite olika befogenheter. Kanske den jag träffade var avdelningschef för ha var inte ung direkt. MediaMarkt i Bäckebol Göteborg.
Det var faktiskt inget konstigt med det - Scandinavianphoto har en fysisk butik i Mölndal och den uppfyller tydligen MM-s definition av "närområdet".

Kuriosa: jag fick utnyttja prisgarantin på MM i Bäckebol, då MM i Högsbo hade samma vara till ett bättre pris :)
(båda ligger i Göteborg, för er som undrar)
 
MM Gävle

Jag har handlat hela fotoutrustningen hos MediaMarkt (förutom objektivet från Cyberphoto som borde komma imorgon) i Gävle och varit jättenöjd. När dom MediaMarkt öppnade hade dom en tokrea, köpte mitt kamerahus+objektiv för 3.700:- och sparade säkert en tusenlapp gentemot andra affärer, och det är mycket i så låga prisklasser enligt mig.

Köpte även ett 55-250mm IS för 2.999:-, tråkigt att jag inte visste att det gick att få för 2.500:- hos andra butiker. Borde kanske frågat om jag hade kunnat få pruta lite om jag hade haft vetskapen. ;-)

Tråkigt att de inte har någon webbshop dock, och att det skiljer i pris i olika mediamarktbutiker.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.