Självklart! Har nu plåtat min navel med ett felfokuserande objektiv, tiltat 31,7 grader. Därtill felexponerat och kört med så lång tid att jag hann förflytta naveln så att den där efterfrågade skakningsoskärpan simulerades. Felexponeringen har korrigerats i rawkonverteraren så att utbrända högdagrar blev ännu mer utbrända, skuggorna fördjupades till att bli kolsvarta.
Skrev därefter ut bilden och plåtade utskriften inne i en garderob i skenet från en fotogenlampa (givetvis otänd). Sedan in med den nya exponeringen i rawkonverteraren igen, tog fram en tärning och slog ett slag för varje reglage och ställde parametrarna efter tärningens slumpvärde multiplicerat med 10.
Skrev ut resultatet på en A3-skrivare där jag använde glättat fotopapper som jag limmat toapapper på skrivsidan. Blev kissnödig och pinkade på papperet som fick torka i ugnen. Äntligen färdig.
Döpte konstverket till " Ångestens mest förbjudna livmoder". Är nu inbjuden till 5 olika vernissager.
I alla fall sa de vänliga männen och kvinnorna det innan de kom och gav mig roliga piller och var dessutom så snälla att de gav mig en ny skjorta. Fast ärmarna är konstigt sydda och knyts på ryggen.
Fick en fin svit på hotellet också. Men jag begriper inte varför de har madrasserna på väggarna och sängen är så smal att man måste spänna fast benen för att inte ramla ur...
//Lennart