Efter en låååång väntan där jag mailat Nikon ett par gånger utan att få svar ringde jag till dem i fredags och hörde efter hur det låg till med mitt objektiv. Det har ju trots allt gått 2,5 månad sedan jag hörde av dem senast och på deras hemsida står det att reservdel har anlänt, reparation ska påbörjas och har gjort det i en månad eller mer nu.
Iallafall, i fredags fick jag prata med person A som skulle kolla upp mer och jag skulle ringa tillbaka efter 14.00.
Kl. 14.30 ringde jag och fick prata med person B som sa att A satt i sammanträde men att person B skulle försöka kolla med serviceteknikerna. Tyvärr gick inte det så jag skulle ringa på måndag (idag) istället.
Nu fick jag prata med person C, en väldigt trevlig person, som sa att person A var på semester, person A hade inte heller lämnat någon anteckning eller liknande om objektivet, hade han kommit fram till något tog han det med sig på semestern. C skulle kolla med teknikerna och återkomma om ca 10 minuter.
Efter tre timmar utan samtal ringde jag upp igen och fick återigen tala med C, som överhuvud taget inte mindes att vi talat lite tidigare eller hade en aning om vilket objektiv det gällde eller vad C skulle ta reda på om det. Efter en stunds minnesuppfriskning fick C iallafall tagit reda på hur det stod till med objektivet och reparationen skulle påbörjas den här veckan. Det hade visst strulat med reservdelar eller något. Sa de.
Eftersom C, och alla andra, varit så trevliga (men framför allt eftersom jag är så trevlig och godhjärtad
förklarade jag lugnt och fint alla exakt alla delar i deras hantering av objektivet var totalt oacceptabel och att jag snart ska på semester, och då SKA jag ha objektivet.
Nu får vi se om det dyker upp senare i den här veckan eller början på nästa som de lovat....