Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mediamarkt

Produkter
(logga in för att koppla)
Vill tillägga att jag igår handlade igen på mediamarkt och fick utomordentlig hjälp och jag kollade priset och det var i samma klass som internethandlare.
 
När MM kom till Sundsvall kändes det som "äntligen"!... tills jag besökt butiken och sett priserna. Tyvärr, MM är ok när det gäller batterier och utgående spel på rea till ungarna. Jag är alltför duktig på att veta vad saker kostar på andra ställen, och har ännu inte funnit en kamera, ett objektiv eller dator som varit i närheten av godkänt. Men det ska sägas, det beror nog på vilken MMbutik man besöker... om jag tolkar tidigare inlägg rätt:)

Inget av de år MM funnits i Sundsvall har butiken gått med vinst. Utan de har gjort förluster i storleksordningen 40 miljoner per år.

Har för mig att jag räknade ut att de gick 20 kr back per 100 de drog in.

Så att tro att de kan matcha Internet handeln är nog en utopi.
 
Oj! Det låter ju helt sanslöst. Att en butik kan göra en förlust i starten kan vara en sak men i den storleksordningen...

Hur vet du detta?
 
Tyskarna har koncernstöd för att knäcka sina konkurrenter i Sverige. Hittills har man lyckats med ONOFF. Så fortsätt gärna handla på MM den som vill se färre aktörer. Det brukar visas siffror i ekonomipressen om hur få aktörer som tjänar pengar i hemelektronikbranschen, senast i samband med ONOFFs konkurs.
 
Tyskarna har koncernstöd för att knäcka sina konkurrenter i Sverige. Hittills har man lyckats med ONOFF. Så fortsätt gärna handla på MM den som vill se färre aktörer. Det brukar visas siffror i ekonomipressen om hur få aktörer som tjänar pengar i hemelektronikbranschen, senast i samband med ONOFFs konkurs.

precis så är det!
 
Tyskarna har koncernstöd för att knäcka sina konkurrenter i Sverige. Hittills har man lyckats med ONOFF. Så fortsätt gärna handla på MM den som vill se färre aktörer. Det brukar visas siffror i ekonomipressen om hur få aktörer som tjänar pengar i hemelektronikbranschen, senast i samband med ONOFFs konkurs.

Lite OT, men det är likadant inom andra områden. Jag har hört från flera källor att byggvaruhandlaren Bauhaus ger varje varuhus i Sverige 20 år på sig för att gå med vinst.
 
Vad gäller i en annons.. ?

Vad gäller i en annons? Text eller bild? Fick hem detta reklamblad från Media M. En Olympus E-PL2 på bilden men i texten står det E-PL1... Får man en PL2:a för det priset så är det billigt :)
Mvh Magnus
 

Bilagor

  • E_PL1_Media_M.jpg
    E_PL1_Media_M.jpg
    33.8 KB · Visningar: 810
texten brukar gälla (men det är väl värt att kolla), det är vanligt att det tex är ett annat objektiv på bilden än det som står i annonsen
 
Hugaligen

Har läst hela tråden och blir lite mörkrädd.

För det första vet de som läst ekonomisidorna i tidningarna att MM är det elektronokbolag i Sverige som gör störst förlust.

För det andra är det inte särskillt seriöst med "prisgarranti". De har alltså inte en egen prispolicy. Bolaget säljer enbart billigt så länge någon konkurrent orkar pressa priset.

För det tredje. De ger fullständigt "hmhm" i kunden. Den som inte kollat hela matrknaden "blåser" de.

Om MM lyckas hålla ut längst, OnOff har kastat in handduken, vad händer sedan?

Har aldrig satt min fot där och kommer inte att göra det heller efter att läst denna tråd.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.