Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Mediamarkt
- Trådstartare hbengtsson
- Start datum
Lazzze
Aktiv medlem
När MM kom till Sundsvall kändes det som "äntligen"!... tills jag besökt butiken och sett priserna. Tyvärr, MM är ok när det gäller batterier och utgående spel på rea till ungarna. Jag är alltför duktig på att veta vad saker kostar på andra ställen, och har ännu inte funnit en kamera, ett objektiv eller dator som varit i närheten av godkänt. Men det ska sägas, det beror nog på vilken MMbutik man besöker... om jag tolkar tidigare inlägg rätt
Inget av de år MM funnits i Sundsvall har butiken gått med vinst. Utan de har gjort förluster i storleksordningen 40 miljoner per år.
Har för mig att jag räknade ut att de gick 20 kr back per 100 de drog in.
Så att tro att de kan matcha Internet handeln är nog en utopi.
Candersson
Aktiv medlem
Oj! Det låter ju helt sanslöst. Att en butik kan göra en förlust i starten kan vara en sak men i den storleksordningen...
Hur vet du detta?
Hur vet du detta?
Ventures
Aktiv medlem
Tyskarna har koncernstöd för att knäcka sina konkurrenter i Sverige. Hittills har man lyckats med ONOFF. Så fortsätt gärna handla på MM den som vill se färre aktörer. Det brukar visas siffror i ekonomipressen om hur få aktörer som tjänar pengar i hemelektronikbranschen, senast i samband med ONOFFs konkurs.
Skarström
Aktiv medlem
Tyskarna har koncernstöd för att knäcka sina konkurrenter i Sverige. Hittills har man lyckats med ONOFF. Så fortsätt gärna handla på MM den som vill se färre aktörer. Det brukar visas siffror i ekonomipressen om hur få aktörer som tjänar pengar i hemelektronikbranschen, senast i samband med ONOFFs konkurs.
precis så är det!
Candersson
Aktiv medlem
Koncernstöd - japp, det är helt säkert så.
Men åter till frågan:
Lazzze - Hur vet du detta? (så pass detaljerade siffror)
Men åter till frågan:
LeffeHP
Aktiv medlem
Lite OT, men det är likadant inom andra områden. Jag har hört från flera källor att byggvaruhandlaren Bauhaus ger varje varuhus i Sverige 20 år på sig för att gå med vinst.
Lazzze
Aktiv medlem
Koncernstöd - japp, det är helt säkert så.
Men åter till frågan:
Har stått i media
http://www.idg.se/2.1085/1.371146/media-markts-butiker-bloder
Candersson
Aktiv medlem
OK. Jag misstänkte att det kom från årsredovisningar.
Tack för referensen
Tack för referensen
Nedan
Medlem
OK. Jag misstänkte att det kom från årsredovisningar.
Tack för referensen
Tror alla butiker är egna aktiebolag.
För den som vill gotta sig i siffror: http://www.allabolag.se/?what=media+markt&where=&s.x=0&s.y=0
För att komma on topic, vissa MM har bra priser - vissa har "ocker" priser på samma saker
Offside
Aktiv medlem
Offside
Aktiv medlem
texten brukar gälla (men det är väl värt att kolla), det är vanligt att det tex är ett annat objektiv på bilden än det som står i annonsen
Ja , precis. Tar nog en vända förbi och kollar...
Offside
Aktiv medlem
Ja , precis. Tar nog en vända förbi och kollar...
.. och skulle det vara en E-PL1:a är det billigare på Rajala: 2399:-
Skarström
Aktiv medlem
.. och skulle det vara en E-PL1:a är det billigare på Rajala: 2399:-
Grymt pris
Henry Fredrikson
Avslutat medlemskap
Hugaligen
Har läst hela tråden och blir lite mörkrädd.
För det första vet de som läst ekonomisidorna i tidningarna att MM är det elektronokbolag i Sverige som gör störst förlust.
För det andra är det inte särskillt seriöst med "prisgarranti". De har alltså inte en egen prispolicy. Bolaget säljer enbart billigt så länge någon konkurrent orkar pressa priset.
För det tredje. De ger fullständigt "hmhm" i kunden. Den som inte kollat hela matrknaden "blåser" de.
Om MM lyckas hålla ut längst, OnOff har kastat in handduken, vad händer sedan?
Har aldrig satt min fot där och kommer inte att göra det heller efter att läst denna tråd.
Har läst hela tråden och blir lite mörkrädd.
För det första vet de som läst ekonomisidorna i tidningarna att MM är det elektronokbolag i Sverige som gör störst förlust.
För det andra är det inte särskillt seriöst med "prisgarranti". De har alltså inte en egen prispolicy. Bolaget säljer enbart billigt så länge någon konkurrent orkar pressa priset.
För det tredje. De ger fullständigt "hmhm" i kunden. Den som inte kollat hela matrknaden "blåser" de.
Om MM lyckas hålla ut längst, OnOff har kastat in handduken, vad händer sedan?
Har aldrig satt min fot där och kommer inte att göra det heller efter att läst denna tråd.
puppetm
Aktiv medlem
Nån som vet om dom har nikons af 85/1.8d i västerås butiken?
Ring och kolla?