Jochum Berg
Aktiv medlem
Nej å jag vill kanske inte betala för en PC å sen behöva köpa en mac till för att kunna göra det jag vill. (Vad är det du inte kan göra på en mac? Å om du inte kan göra det vad det nu är på en mac så varför köpte du en mac från början, det är ju superdumt, man köper väl inte en Porsche om det var en traktor man behövde för att plöja)Sen som du säger själv, se det till vad man vill göra, jag vill inte betala massor med pengar för en mac senbehöva köpa en pc till för att kunna göra det jag vill.
Aldrig hänt mig, allt går å stänga med tvångsnedstängning om nåt program strular. Går en PC att starta om hårddisken är full? Vad har detta med PC/mac att göra, kör du en Volvo eller Porsche i diket och kraschar dem så funkar väl ingen av dem, vad har det att göra med hur bra de är att köra? De är ju datorer båda två bara lite olika och hårdiskar kan haverera på båda, ingen har väl sagt att en mac är odödlig?Jag har varit med om felmeddelanden som inte går att stänga på mac med, jag har ävenvarit med om en mac som inte gått att starta pga att det sparats för mycket på hårddisken.
Helt rätt, jag köper oxå bil och dator efter mitt behov, betalar gladeligen en tusenlapp mer om så krävs för å få en bil/dator som tar mig dit jag vill på bästa, enklaste, snabbaste, billigaste, roligaste o s v sätt.Så os x vet vad det vill vara bra på men det spelar ju ingen roll om den inte kan det man vill ?
Ta bil jämförelsen igen då, köper jag hellre en volvo för 100 K som om jag kan hantera den går klockrent, funkar framåt,bakåt,går att svänga med mm.
Eller så betalar jag 200 K för en väldigt fin bil men den har bara 2 växlar & det går bara svänga vänster.
Så behåll din PC om det gör dig glad men låt oss använda våra datorer utan att försöka stämpla oss som dumma för att vi gjort våra val som vi är nöjda med.