j777
Aktiv medlem
Dessutom går det att installera OS X på en vanlig pc också...
Det är bara inte lagligt.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Dessutom går det att installera OS X på en vanlig pc också...
I dom lägena finns Bootcamp.
Och det där är faktiskt helt och hållet en fråga om användarens kunskap - kom inte och ens försök påstå att vi som kan windows inte har kontroll över datorn...
Det är bara inte lagligt.
I dom lägena finns Bootcamp.
Och det där är faktiskt helt och hållet en fråga om användarens kunskap - kom inte och ens försök påstå att vi som kan windows inte har kontroll över datorn...
Det är just det som är hela grejen Förstår du inte det. Det måste inte finnas den mega kunskapen med mac. Allt är ju så mycket mer lätt och logiskt. Och då kan man istället ägna den frustrerande tiden till att göra det man vill å tänkt göra vid datorn. Red bilder/film skapa musik m.m.
Sedan är det en helt anna femma om man är van vid ett visst system, lite som att för en engelsman att köra vänsterstyrd bil.
Ha det nu så gött med era datorer o hoppas ni får lika lite problem som jag;-)
Så speciellt lätt och logiskt tycker jag då inte att OS X är. Tycker faktiskt att det ofta är ganska klumpigt.
Och Finder är inte direkt en filhanterare att hurra över, det lämnas mycket att önska för oss avancerade användare.
Lyckligtvis finns, tack vare unix-kärnan, räddaren i nöden; bash.
Sen kanske det annorlunda för nån som inte är född med ett moderkort i ena handen och en bok om programmering i den andra.
Nån "frustrerande tid" är det då inte tal om i mitt dagliga datoranvändande.
Hahaha.. Ja alla har vi olika intressen.. Vissa foto o dyl andra Windows;-)
Nej snälla gör det inte. Finns inget bättre sätt att göra sig opopulär än att ge råd till en PC-fan att det faktiskt finns nåt annat. Låt dom bli lyckliga på sin tro: "mer kapacitet för pengarna", en dag kanske ljuset går upp även för dom, och gör det aldrig det så är de ändå lyckliga.Ni som kan mac kanske kan gå in och hjälpa killen som startat den här tråden. Det verkar som om han är inne på PC
Nej snälla gör det inte. Finns inget bättre sätt att göra sig opopulär än att ge råd till en PC-fan att det faktiskt finns nåt annat. Låt dom bli lyckliga på sin tro: "mer kapacitet för pengarna", en dag kanske ljuset går upp även för dom, och gör det aldrig det så är de ändå lyckliga.
Antar att du inte testat Windows 7, som är enormt mycket snabbare att starta än föregångarna.Den enda uppenbara fördelen med en Mac är att den startar snabbare än en windows hoj. Där har pyttemjuk gjort något fundamentalt fel.
Nej snälla gör det inte. Finns inget bättre sätt att göra sig opopulär än att ge råd till en PC-fan att det faktiskt finns nåt annat. Låt dom bli lyckliga på sin tro: "mer kapacitet för pengarna", en dag kanske ljuset går upp även för dom, och gör det aldrig det så är de ändå lyckliga.
Kul tycker jag att när det diskuteras plattformsskillnader att alltid kommer den nån "datorexpert" från ovan och påtalar att han aldrig har problem med sina windowsmaskiner, som om det skulle va översättbart till oss vanliga datoranvändare, det är som om Schumacher stövlar in på en VW-buss-träff och säger hans Formel-1-bil som kräver en stab mekaniker skulle köra om dem alla, kanske eller helt säkert gör den det men tror inte VW-buss-ägarna tycker det är särskilt relevant, de vill ju bara fisa runt och trivas och få plats med all campingutrustning och framförallt komma utanför kommungränsen.
Jaha då kommer det ofrånkomligt till min personliga macerfarenhet då, haft ett antal under ett par decennier och matat dom med allehanda program och jag är rätt rudis på slikt, ingen programmeringskunskap whatsoever, men aldrig behövt anlita nån expert eller haft nåt större problem eller missöde nånsin, lagt väl ner kanske en timmes underhåll och försorg på en tioårsperiod kanske, resten av tiden framför datorn har jag lagt på annat. Mac funkar fint för mig men vill absolut inte råda någon PC-ägare att byta, gör det inte säger jag, var glad på er religion, huvudsaken att ni är glada.
Vad gör ni med era datorer egentligen? ...
Du vill nog inte veta var alla med virusproblemet surfar ...Sedan måste jag ställa mig frågande till det här virusproblemet som alla alltid tar upp. Vad gör ni med era datorer egentligen?
Om man skulle vilja ha Mac men inte vill ha en iMac med sån där blank skärm vad finns det då för alternativ? Jag hittar bara en skitdyr Mac Pro.
Du menar så, nej det gör man inte, men saker kostar vad de kostar, hör man många klaga över att en Porsche kostar 700 000 kr, nej de som klagar över det kan ju köpa nåt som bättre passar deras plånbok. Man hör sällan macägare egentligen klaga över priset, det verkar mest va avskräckande för PC-ägare som jämför prestandadata när macägarna gärna betalar nån enstaka lax för kvalitet, pålitlighet, lättanvändar(het), bekymmersfrihet, i viss mån design (varför är det inte fult att betala lite extra för en snygg bil, det gör ju många?) o s v, o s v.Tänkte närmast på att det kunde vara intressant, eftersom jag följer den tråden, att få ett tips på en "duglig om än inte superbra" bildbehandlings-mac för 6000 kr
Tja om man inte sitter på fina reklambyrån eller tryckeriet med ideliga deadlines så duger ju en minimac för lite bildredigering. Duger fint åt mig alla fall. Kan man lägga slantarna på en bra skärm.Det är just det. Vill du ha vettig prestanda finns det bara skitdyra Mac Pro.