Men snälla Sten-Åke! Tala inte om för dom där snåla smålänningarna vad dom går miste om. Du kan få en bunt aktier i Lobo Tomis och mitt lysande företag om du talar lite tyst om dessa rariteter som dom skickar iväg, eldar upp eller spränger för glatta livet där nere. Nu gäller de bara att få stopp på kapitalförstöringen utan att dom börja misstänka nåt. För övrigt så får du en fallskärm som får Nordeas direktörer att dregla av avundssjuka.
En försoktig varning för detta projekt (jag är ju ingen inföding, bara deporterad till Hotel Smalandia, vilket förresten är Eagles nya titel på Hotel California. Låten spelas in på nytt men texten kvarstår: "You can check out any time you like, but you can never leave")
De flesta byggena består av 10% trä, 20% kantfnas och resten är en kompott av levande och döda husbockar.
Utom gamle Karl Nilssons sjöbod. Ni minns väl Ramels visa:...."en del var prima virke. Det lade jag för mig" .
Nu hörde jag att polisen tagit Anders också, efter tips från Morapolisen (som hyser agg till Ljungby sedan Mora IK förlorade mot Trjo/Ljungby i hockeyallsvenskan).
Han försökte bogsera bort betongpiren (som fraktunderlag för sjöbodar, dass, redskapsbodar) i Bolmstad hamn, men observerades av polisman Hampus Haschberger som satt i sitt uthus med god utsikt över piren och drog en braja,
Presstalesmannen för polisen framhöll för den samlade internationella pressen att den illegala smugglingen av byggnadsverk från Småland till Dalarna kan sprida sig och exempel måste statueras. Advokat Expo Nering hyser gott hopp om att få Anders frisläppt genom vittnesmål från Lobo Tomi. Åklagarsidan förväntas döck åberopa att jäv föreligger i form av vinstintresse.
Projektet alltså i fara. var också medveten om att det kan löna sig att ligga lågt ett tag då man inom EU vill ändra den gemensamma valutan från euro till pixlar.
Primärmålet måste dock vara att fritaga Anders. Han kommer att tjalla om hela idén annars. Ingen klarar av tortyren som kommer att tillgripas: Den är oerhört grym och består i att läsa hela denna tråd från början till så långt den kommit vid förhörets början.
Lennart