ANNONS
Annons

Många (flera) pixlar inte alltid bara onödigt

Produkter
(logga in för att koppla)
(Om fäboden som landar 0600 i morgon så har jag angivit kordinaterna till nordvästra hörnet på din tomt så du får vara beredd. Pricksäkerheten från 2000 m höjd är ca +-tre knogar men om du vill så kan jag be dom släppa den från trätoppshöjd så hamnar den bara +- en halv knog fel. Men eftersom jag inte vet om ditt och dina grannars tak stoppar för en lågsniff från ett helkulesplan så kanske höghöjdssläppet är att föredra?...)

Om det medföljer attraktiv dalkulla vänligen släpp från trädtoppshöjd och skallra inte för min fru samt skit i grannarna.

Mvh/Lennart
 
Uppfattat! Dalkullan släpps från trätoppshöjd utan skaller och latrinet töms över grannarna...

Det föll bort ett "v". Dalkullan (om hon är snygg o s v) skall släppas ned med skallen i behåll. Jag menade skvaller. Grannarnas gåva från skyn är däremot korrekt uppfattad.

Är kullan brusig/mindre attraktiv/etc släpp från hög höjd efter korrigerade kordinater över Pyroman-Anders. Tillsätt lite latrin som eftersläckare! Men inte på honom direkt, förresten. Tänk på vad en av våra stora skalder en gång skrev: "Ofördärvad var eunucken innan han blev klämd av trucken"

Förresten kan jag räkna ut vem som roar sig med bondens djupt sörjda apparat. Väl bekomme!
Må pixlarna vara dig nådig. I Fädrens spår...som leder till Säter.
Anglifierade som svenska folket blivit heter vistelsen numera Treatment on Hi-Span.
(High Special Pixeldisturbed Anal-og Nursing)

Lennart

PS. Varför inte satsa på gamla 5D. Begagnatpriserna är låga. DS
 
Det föll bort ett "v". Dalkullan (om hon är snygg o s v) skall släppas ned med skallen i behåll. Jag menade skvaller. Grannarnas gåva från skyn är däremot korrekt uppfattad.

Är kullan brusig/mindre attraktiv/etc släpp från hög höjd efter korrigerade kordinater över Pyroman-Anders. Tillsätt lite latrin som eftersläckare! Men inte på honom direkt, förresten. Tänk på vad en av våra stora skalder en gång skrev: "Ofördärvad var eunucken innan han blev klämd av trucken"

Förresten kan jag räkna ut vem som roar sig med bondens djupt sörjda apparat. Väl bekomme!
Må pixlarna vara dig nådig. I Fädrens spår...som leder till Säter.
Anglifierade som svenska folket blivit heter vistelsen numera Treatment on Hi-Span.
(High Special Pixeldisturbed Anal-og Nursing)

Lennart

PS. Varför inte satsa på gamla 5D. Begagnatpriserna är låga. DS

En "Dalkulla" är redan varumärkt av Zorn så du vet förutsättningarna. Ta henne du för jag vet inte om Anders stoppar för en sådan brutta. Se upp bara så inte försvaret blandar ihop släppen. Kapten Pix "Spaka Själv" Lar-son är inte så nogräknad så ställ ut parasollen igen för säkerhets skull...

Med en FF blir vidvinklar vida och med fler pixlar ökar telelängderna. I fallet 5D vs 5DII med ca 35 %. Inte att förakta om man ser på pris- och viktskillnaden mellan ett 400 5,6L vs ett 500 4L.

Apparaten ja... Inte alls dum måste jag säga. Fädrens spår var det länge sen jag åkte en gång...man for lov att vara litet försiktig med ovanorna...
 
Senast ändrad:
He-he, efter en riktig djupgrävning är jag ute från vad-det-nu-kallas igen.

Nu ska jag bara se till att få den där politikonstapeln till att bevaka spelningar i Godsmagasinet hellre än deviationer i sjöbodspopulationen i Bolmstad/Sjöhagen. Nödvändiga fästjärn har jag fixat, så jag ska nog få den rackarn att sitta kvar där jag sätter honom.

Sen gäller det att skaffa rejält fordon. Bussbiljetterna blir för dyra när man vill ha däckslast. Märkligt, på fartygen är det den billigaste frakten, men så icke hos Swebus. Tänkte först på någon pickuplösning. Känns som om den släpar ordentligt, om det behövs.

Men sen kom jag på att det blir ännu effektivare att helt enkelt lyfta upp och lasta bodarna, när de ska därifrån. För bort ska de. Turistattraktion? Tjafs! Ingen som vill glo på ruttna sjöbodar här, inte.
Så nu jädrar sitter ingen bod säkert!

Däremot kanske den kvarlämnade matronan, som satt ock uträttade ärenden (inte via internet) i en av bodarna som jag lyfte upp kan bli en attraktion. Blev tvungen att lämna kvar henne, för kranen mäktade inte med. Inte på den utliggning som behövs för att lyfta över Lennarts hemvist, utan att köra in på hans tomt.

För övrigt är jag inte heller från Småland. Småland exporterade begåvningsreserven till USA på 1800-talet, så de måste importera för att höja genomsnittliga IQ här. Det är därför sådana som jag och Lennart är så välkomna.
 

Bilagor

  • Gräv.jpg
    Gräv.jpg
    21.1 KB · Visningar: 404
  • IMG_0040.jpg
    IMG_0040.jpg
    21.9 KB · Visningar: 446
  • IMG_9936.JPG
    IMG_9936.JPG
    72.9 KB · Visningar: 401
  • imagA025.JPG
    imagA025.JPG
    37.5 KB · Visningar: 426
  • IMG_8854.jpg
    IMG_8854.jpg
    23.9 KB · Visningar: 418
Glömde ju att visa det fina fordonet som jag provade med första gången, när jag sjöbodssläpade. Den drog bra, den. Måste varit jättebra sensor i den. Eller så var det brusreduceringens förtjänst.

Kan förresten lägga till att knark inte behöver smugglas in till Småland. Det odlar vi själva, exempelvis i Ingvar Kamprads (han med pluttmöbelföretaget IKEA, ni vet) hemby Agunnaryd.
 

Bilagor

  • IMG_9553.JPG
    IMG_9553.JPG
    78.7 KB · Visningar: 403
En imponerande maskinpark du lyckats få ihop, Anders! Backa inte in på min tomt för katten (bokstavligt talat, för min lille kisse Strindberg är tämligen muskulös och börjar närma sig 10kg och sätter skräck i byrackorna i trakten).

Men hur i alla pixlars helsike lyckades du fixa lokomotivet du skickade in bild på. Alltså den nedan! Är det elektriskt/ångdrivet/diesel eller biogasdrivet?

PS Bolmenbanan revs upp för ett antal år sedan DS

Lennart
 

Bilagor

  • IMG_8854.jpg
    IMG_8854.jpg
    23.9 KB · Visningar: 385
Troligen ånga, för det stånkade när det skulle igång.

Bilden är tagen i USA.

Förstås.

Pratade just med Rydh, som var lite överraskad att namnet fortfarande är "Bare Knuckle Fights".

Men han har Nikon, för att kvickt ta död på detta minimala sidospår och skicka in oss i fotografins underbara värld igen.
 
Troligen ånga, för det stånkade när det skulle igång.

Bilden är tagen i USA.

Förstås.

Pratade just med Rydh, som var lite överraskad att namnet fortfarande är "Bare Knuckle Fights".

Men han har Nikon, för att kvickt ta död på detta minimala sidospår och skicka in oss i fotografins underbara värld igen.

Tagen i USA, okej. Får mig att tänka på filmen "Gilbert Grape". Så, gossen Rydh kör med Nikon. Ja, alla kan vi gå vilse ibland. Skämt åsido så körde jag både med Nikon o Canon till för ett tag sedan. Har sålt av Nikonsystemet sånär som på en glugg (som jag försöker sälja). Inte för att systemet var specifikt sämre/bättre än det andra. Men det var lättare att sälja Nikonsystemet då det inte var yrkeskört som större delen av mitt Canonsystem.

Kan du inte lura Rydh till att bli medlem på FS (trots att han är smålänning)?

För att vara extremt seriös så väntar jag ivrigt på de första fälttesterna av 5DMkII. Jag ser den som sista hoppet i denna vända att bevisa trådens titel.

Lennart
 
Tagen i USA, okej. Får mig att tänka på filmen "Gilbert Grape". Så, gossen Rydh kör med Nikon. Ja, alla kan vi gå vilse ibland. Skämt åsido så körde jag både med Nikon o Canon till för ett tag sedan. Har sålt av Nikonsystemet sånär som på en glugg (som jag försöker sälja). Inte för att systemet var specifikt sämre/bättre än det andra. Men det var lättare att sälja Nikonsystemet då det inte var yrkeskört som större delen av mitt Canonsystem.

Kan du inte lura Rydh till att bli medlem på FS (trots att han är smålänning)?

För att vara extremt seriös så väntar jag ivrigt på de första fälttesterna av 5DMkII. Jag ser den som sista hoppet i denna vända att bevisa trådens titel.

Lennart

Pessimist! Börjar du misströsta? Du har väl inte gått och dykt ner i nån jäkla haschpsykos efter sista gigget Lennart? Jag tror vi får skicka både dig och oss övriga från Hispan ner till Leffe på "Mogadon-kusten" på rehab (möjligen med undantag för Anders för han har nog inte tid nu när han fått sån snurr på sjöbodsprojekten sina).

Dr Lobo Tomi vill säkert väl, men han är precis som syster Ratchet (som jag tror hon den elaka sköterskan hette i Gökboet), bäst i mindre doser. En stund i fällstol på nåt "foto-skär" skulle göra gott även om det börjar bli lite väl kallt nu utan värmande "bandyportfölj".

Bolmen känns annars lite väl "land locked" som vi säjer på utrikiska och är väl strängt taget inte bättre än "Grodhavet" (Mälaren) som en del snobbiga seglare här ute i Vaxholm kallar Sveriges största dypöl. Jag tror vi behöver en fri horisont allihop. Vad tror du?

Lite OT: Jobbar hela Smålands begåvningsreserv på "Blaskan" och hänger på FS? Har blaskan ingen insändarspalt där man kan utveckla sina tankar som andra blaskor plägar?
 
Pessimist! Börjar du misströsta? Du har väl inte gått och dykt ner i nån jäkla haschpsykos efter sista gigget Lennart? Jag tror vi får skicka både dig och oss övriga från Hispan ner till Leffe på "Mogadon-kusten" på rehab (möjligen med undantag för Anders för han har nog inte tid nu när han fått sån snurr på sjöbodsprojekten sina).

Dr Lobo Tomi vill säkert väl, men han är precis som syster Ratchet (som jag tror hon den elaka sköterskan hette i Gökboet), bäst i mindre doser. En stund i fällstol på nåt "foto-skär" skulle göra gott även om det börjar bli lite väl kallt nu utan värmande "bandyportfölj".

Bolmen känns annars lite väl "land locked" som vi säjer på utrikiska och är väl strängt taget inte bättre än "Grodhavet" (Mälaren) som en del snobbiga seglare här ute i Vaxholm kallar Sveriges största dypöl. Jag tror vi behöver en fri horisont allihop. Vad tror du?

Lite OT: Jobbar hela Smålands begåvningsreserv på "Blaskan" och hänger på FS? Har blaskan ingen insändarspalt där man kan utveckla sina tankar som andra blaskor plägar?

Uppvuxen som jag är med S:t Annas skärgård inpå knutarna ber jag härmed att få meddela att Bolmen inte är något dåligt surrogat. I sydlig-nordlig riktning har pölen faktiskt en horisontkrökning och vågorna har förlist rätt många större båtar. Den där smala tarmen som kallas Mälaren fixar ju en tränad längdhoppare på sina ställen.

Ön Bolmsö (en av över 300 öar i baljan) är större än Visingsö, men visst kan jag ge dig rätt i att ibland kan man känna sig land-locked här jämfört med Östersjön. Fast den större pölen är ju nerlusad med flytande fyll-dans-knullhotell.

Mig veterligen är det bara en fast anställd på blaskan som är medlem på FS. Jag lämnade skutan efter många års otrogen tjänst och är uppdragstagare åt den ibland. Ibland åt andra. M a o är jag en s k "hjälte" i Alliansens ögon. Hjälte eller inte; fattigare har jag blivit i alla fall.
Men den gossen som är nyhetschef är medlem på FS och skriver en veckokrönika som ibland är otroligt trevlig.

Däremot är din fråga om misströstan inte oberättigad: Jag känner det som om vi gått ner oss i Brusträsk och pixelerar "i tomme" som det heter på småländska.

Enda trösten jag kan se är om någon tar hela tråden i ocensurerad form och ger ut i bokform. Lär inte finnas maken till variation på någon annan tråd, tack vare många trevliga och roliga personer som vågar bjuda på sig själva.

Leffes skärgårdsterapi lär få vänta tills klimatet värmer akterkastellet bättre. Själv har jag ju fullt upp med att dirigera och dela ut kordinater så att rätt sjöbodar försvinner och hålla Brand-Anders på vederbörligt avstånd. Kraftverket i Skeen har stängt dammluckorna så vattennivån i Bolmen höjts med 60 cm sedan han började härja för att vattnet ska räcka till eftersläckning efter hans nästa räd. Och allt beror bara i grunden på hur pixlar uppför sig på en sensor i en dslr. Butterflyeffekten släng dig i väggen!

Och nu har kulturminnet Skrea Dåre försvunnit (sant, den gamla runstenen heter så), spår finns efter tyngre maskin och kedjor. Kullan som Leffe skickade var en transa med basröst, vägande 106 kg och 1,3 meter lång.

Kanske lika bra att ta steget fullt ut och kliva ut från verandan och förorena Bolmen på ett mer slutgiltigt sätt genom att dränka sig. Skåne får sitt dricksvatten härifrån. Något man skadeglatt täbker på varje gång man tvingas slå en sjua i baljan när man är ute och fiskar. Å andra sidan finns det en hel del tyska turister som drunknat här och aldrig återfunnits. Sug på den karamellen i Skåne!

Lennart
 
...

... Kullan som Leffe skickade var en transa med basröst, vägande 106 kg och 1,3 meter lång.

VA! O den där djä..... kapten Pix Larson! Menar du att han tog kullan själv och dumpa rustmästaren Iso Maxofin! Ingen större förlust här uppe visserligen men har du sett nåt av fäboden Dritränn då?

Den ser ut så här...
http://www.panoramio.com/photo/9045670

Populär är den oxå...
http://lokalpatriot.se/t-shirt/AElvdalen/Dritraenn

Hmm... Jag får nog lite svårt att förklara försvinnandet för klittkullorna o karlarna här uppe om den inte återfinns i mörkaste Snåland nånstans... Kan ju utlova en bondsk apparat i hittelön...
 
VA! O den där djä..... kapten Pix Larson! Menar du att han tog kullan själv och dumpa rustmästaren Iso Maxofin! Ingen större förlust här uppe visserligen men har du sett nåt av fäboden Dritränn då?

Den ser ut så här...
http://www.panoramio.com/photo/9045670

Populär är den oxå...
http://lokalpatriot.se/t-shirt/AElvdalen/Dritraenn

Hmm... Jag får nog lite svårt att förklara försvinnandet för klittkullorna o karlarna här uppe om den inte återfinns i mörkaste Snåland nånstans... Kan ju utlova en bondsk apparat i hittelön...

Jotack, den känns igen. Sektionerna (eller spillveden) har samma kulör i alla fall. Men kapten Larson tror jag inte ens kan sikta så bra att han mäktar pissa på sig med uppdragna brallor.

F-nskapet fällde schabraket över Bolmsö Kyrka (12 km härifrån). Kantorn som tränade på orgeln gjorde däremot i brallorna utan att missa av chocken.

Han kunde ju förvarnat så jag fick plåta skänken från ovan. Men transanbomben hamnade rätt (eller åt helsike fel med tanke på det oväntade formatet och könet). Han får stå och ersätta Skrea Dåre istället. Nästa leverans måste ha bättre precision och innehåll.

Lennart
 
VA! O den där djä..... kapten Pix Larson! Menar du att han tog kullan själv och dumpa rustmästaren Iso Maxofin! Ingen större förlust här uppe visserligen men har du sett nåt av fäboden Dritränn då?

Den ser ut så här...
http://www.panoramio.com/photo/9045670

Populär är den oxå...
http://lokalpatriot.se/t-shirt/AElvdalen/Dritraenn

Hmm... Jag får nog lite svårt att förklara försvinnandet för klittkullorna o karlarna här uppe om den inte återfinns i mörkaste Snåland nånstans... Kan ju utlova en bondsk apparat i hittelön...

Dritränn betyder det vad jag tror? Dret eller drit är väl skit på värmländska i alla fall. Rännskita eller skitränna? Mitt inne i Stockholm vid Liljeholmen har vi en vik som faktiskt heter skitviken. Vår båtklubb låg där. Betydligt trevligare än det låter men faktum var ett en sommar breddade de avloppet och då gjorde viken faktiskt skäl för namnet. Badandet kom av sig!
 
....

Däremot är din fråga om misströstan inte oberättigad: Jag känner det som om vi gått ner oss i Brusträsk och pixelerar "i tomme" som det heter på småländska.

....

Kanske dags att fastställa att "Många (flera) pixlar inte alltid bara onödigt"!?

Lite beroende på vad man fotograferar kanske? Som s.k. naturfotograf är man nog inte sådär väldigt känslig för brus eftersom det försvinner bland buskar, träd, barr, pälsar och fjädrar medans pixlar är hårdvaluta vid kraftiga beskärningar t.ex.

Så för vissa är påståendet helt rätt medans de för andra kan vara helt galet och de kanske är från de här två olika men berättgiade ståndpunkter som vi släpar sjöbodar runt om i landet, dumpar transor som äkta zornkullor, stoppar in folk i sjöbodar med anal-og och Lobo Tomi, får Expo Nering att slita håret i förtvivlan mm mm mm i något som troligen aldrig skådats på FS.

Så jag håller med dej Lennart om de du skriver:
"Enda trösten jag kan se är om någon tar hela tråden i ocensurerad form och ger ut i bokform. Lär inte finnas maken till variation på någon annan tråd, tack vare många trevliga och roliga personer som vågar bjuda på sig själva."

I brist på fler galna idéer
Leif
 
Dritränn betyder det vad jag tror? Dret eller drit är väl skit på värmländska i alla fall. Rännskita eller skitränna? Mitt inne i Stockholm vid Liljeholmen har vi en vik som faktiskt heter skitviken. Vår båtklubb låg där. Betydligt trevligare än det låter men faktum var ett en sommar breddade de avloppet och då gjorde viken faktiskt skäl för namnet. Badandet kom av sig!

Du tror helt rätt Sten-Åke :)
Utedass heter f.ö. Skalaus här uppe. Ett litet hus (aus) man springer (skalar) till när nöden trycker på...
 
Senast ändrad:
Somliga som råkar halka in på den här tråden anser säkert att här pågår ett försök till rekordsättande i grenen "Off Topic Challenge".

Till dem skola vi säga att "I som här inträden och frambären denna åsikt taga då grufvligt fel".

Kollade på ett par andra trådar. Ämnet för dagen: Ingen presskonferens den 20 av Nikon. Andra handlar om leveranstid och i övrigt mest om prylar och bara prylar samt det ständogt återkommande ämnet "Vi som vet mest spekulerar om det vi vet minst om". Fotosidan bör ju rimligen handla om fotografi/bildskapande till största delen.

Och vad gör vi på denna tråd? Jo, vi skapar bilder av verkliga och fiktiva händelser, framkallade i våra hjärnor, digitaliserade genom tangenttryckningar och förmedlade till varandra.

Vi är så on topic att det nästan är poetiskt. Vi visar varandra bilder i "free form" och utlämnar oss skoningslöst till varandra för denna konst, där man lär känna varandra mellan raderna.

Bildskapande utan kamera gör alltså pixlar och annat elektronikskräp överflödigt.

Vilken annan tråd ger bildframkallande insikter i gräsklippning, filosofi, historia, psykologi, terapeutiska metoder, mental ohälsa, marknadsförning på gott och ont, pyromani, utedassbogsering, hembränning, skärgårdsbetraktelser, uppstigande och nedfallande dalkullor med avvikande kön, geografi mm?

Ja, jag vet att bildframkallning medelst skrift inte är någon ny företeelse. Men i viss mån unik med så många författare.

Förstår man inte det efter inträdelsen bör man utträda till exempelvis ett avträde eller kvarstanna så att tråden ej går i träda.

Lennart
 
Kanske dags att fastställa att "Många (flera) pixlar inte alltid bara onödigt"!?

Lite beroende på vad man fotograferar kanske? Som s.k. naturfotograf är man nog inte sådär väldigt känslig för brus eftersom det försvinner bland buskar, träd, barr, pälsar och fjädrar medans pixlar är hårdvaluta vid kraftiga beskärningar t.ex.

Så för vissa är påståendet helt rätt medans de för andra kan vara helt galet och de kanske är från de här två olika men berättgiade ståndpunkter som vi släpar sjöbodar runt om i landet, dumpar transor som äkta zornkullor, stoppar in folk i sjöbodar med anal-og och Lobo Tomi, får Expo Nering att slita håret i förtvivlan mm mm mm i något som troligen aldrig skådats på FS.

Så jag håller med dej Lennart om de du skriver:
"Enda trösten jag kan se är om någon tar hela tråden i ocensurerad form och ger ut i bokform. Lär inte finnas maken till variation på någon annan tråd, tack vare många trevliga och roliga personer som vågar bjuda på sig själva."

I brist på fler galna idéer
Leif

Jag ställer upp på den sammanfattningen. Är det inte det som ändå är trådens seriösa behållning att vi fått en mindre cementerad syn på den roll antal och storlek på pixlar egentligen spelar när det gäller påverkan på den sammantagna bildkvaliteten. Dessutom är just fler pixlar inte nödvändigtvis ett skällsord längre, som det länge var i vissa kretsar. Ett tag var det nästan en ryggmärgsreflex och ett återkommande mantra som vevades på samma sätt som de buddhistiska pilgrimmerna som besöker Hemis Gompa i Kashmir och oavbrutet mässat "O mani padme om" (o juvel i lotusblomman som en hälsning till Guru Limpoche som är deras idol), när det kom en ny kamera med fler pixlar "än nödvändigt"..

Vi har haft lite av "pixelteoritalibanism" här på FS ett bra tag och inte minst i denna tråden har fler än en blivit berövad både heder och ära som inte direkt och oreserverat svalt pixelteorin och vänt sig mot Mecka i underkastelse. I sina bästa stunder har dock tråden fungerat som rena studiecirkeln som Lars Kjellberg uttryckte det när vi alla ansträngde oss för att bli mer nyanserade och sluta kasta skit - ett tag. Lars, Jon och Risedal och Lennart har berikat tråden med mycket kunskap parallellt med att vi tvingades lyssna på Mickes mantra "störst är alltid bäst" till leda tills tråden tog en lite annan vändning.

Både Lars Kjellberg och Micke Risedal höll hårdnackat emot väldigt länge och jag tror trots allt att detta var väldigt lyckosamt eftersom det tvingade de som ifrågasatte dessa sanningar att verkligen skärpa sina argument. Vi hade inte kommit fram utan Jons och Risedals outttröttliga slagväxlingar. Det var som att bevittna en match i intellektuell eller var det kanske antiintellektuell ultimate fighting. De var ett tag lika elaka och hänsynslösa som man är i dessa matcher. Till slut hängde båda på repen, helt mentalt utmattade och var i vredesmod beredda att ge upp tills Lars puttade in lite mer teoretiskt bränsle via sina internationella kontakter. Då kunde de inte låta bli att puckla på varann ett tag till. De flesta hade givit upp långt innan allt det var genomtröskat som tröskades då och jag måste säga att det ibland måste varit snubblande nära att FS-polisen ryckt ut och kapat tråden när invektiven stått som spön i backen. Andra hot har från tid till annan utgjorts av de som tyckt att tråden borde läggas ner för att den tappat fart eller blivit för lång. Men det hände aldrig!

Vi har till slut landat i att olika människor har olika preferenser och en del som kanske som Leif tar mycket naturbilder välkomnar lite fler pixlar och åter andra står kvar i sin betoning av sina behov av lågt brus på höga ISO och bra DR. Inga har mer rätt än någon annan till sitt förhållningssätt och allt handlar till slut om vilka behov man har när man bedömer och jämför olika kamerors egenskaper. Jag tror också att en del av oss faktiskt ändrat vårt förhållningssätt till testandet av kameror och andra fotoprodukter.

Sen kan man ju bara hålla med både dig och Lennart om trådens övriga vägar. Jag stötte på Lennart först i "Lag, moral och etiktråden" om den olycksalige kyrkfotografen. Den tråden var också rätt galen men den här tar tamejfan priset, så var det sagt. Den här tråden är inte bara otroligt seriös i sina stycken i sin avhandling av synen på några av fotovärldens mest omhuldade "sanningar", den är också den i särklass längsta. Dessutom finns det ingen annan tråd vid sidan av Lag och Moral-tråden som är ens i närheten så utflippad som denna. "Far out" som man sa på 60-talet!

Är vi framme nu? Ska vi vila ett tag, även om jag fortfarande tvivlar starkt på att Leif skulle ha rätt i att vi skulle ha uttömt alla våra galna ideér - redan.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.