Graal
Avslutat medlemskap
För att försöka förklara mera kan det här exemplet med flera bilder av samme fotograf åskådliggöra det jag menar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jäklar vilka bilder, de hade jag varit glad över om jag hade tagit. Det är den här typen av bilder jag själv är ute efter, och en kamera som inte stör och som man kan ha med sig överallt.Graal skrev:
För att försöka förklara mera kan det här exemplet med flera bilder av samme fotograf åskådliggöra det jag menar.
Graal skrev:
Förstod du verkligen vad jag menade? Det var inte känslan av av att framkalla film och bilder eller fixdoften jag menade med känslan, utan känslan i det svartvita bildresultatet. Den lite grova bildkaraktären som ett resultat av 400 ISO filmen (ofta pressad) i kombination med skarpa objektiv typ Leitz, Zeiss, Voigtländer m.fl. Svårt att efterlikna detta med kliniskt rena och kornlösa digitalfiler. Men är man skicklig med datorn kanske det går? Föredrar dock själv "äkta vara".
Graal skrev:
Har nu fått min R2 med Nokton 35/1,2. Mitt första intryck av kamerahus och optik är mycket gott. Ger ett mera gediget intryck än min Bessa L som har plast i överkåpan. R2 är i metall. [...]
Lägger in en bild också som visar storleken. Inte så väldigt stort tycker jag? Med motljusskyddet blir den dock lite längre.
carpelux skrev:
Vad jag har förstått så fungerar den så att du genom att "pumpa" på spaken drar fram en bild. Dvs det finns ingen fjäder eller motor utan ett pump ger en frammatning.