Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Lite bra fågelbilder att visa?
- Trådstartare Joakim A
- Start datum
Ljunghusen
Aktiv medlem
Vilken rovfågel låter "quii"? Alla?
Tror det var Glada jag såg?
Anders Olsson
Aktiv medlem
Anders Olsson
Aktiv medlem
Ljunghusen
Aktiv medlem
Hej! Vågar du avslöja var i Lund?
Anders Olsson
Aktiv medlem
På Väster i korsningen mellan Plåtslagarvägen och Van Dûrens väg.
Segeson
Aktiv medlem
Det skulle kunna vara Glada du såg.Ljunghusen skrev:
Vilken rovfågel låter "quii"? Alla?
Kolla på Omars suveräna glador på denna sidan och se om du känner igen den du såg.
Omar Brännströms fantastiska Glador.
Newman75
Aktiv medlem
Länken skall vara: http://sydsvenskan.se/eceRedirect?articleId=141096&pubId=2 enligt lite sökningar jag gjort på Sydsvenan.se. Sidan står dock bara och tuggar när jag försöker komma in där nu så jag garanterar inte att den fungerar.
Ljunghusen
Aktiv medlem
Peter; Jag såg glada på samma ställe häromdan (vet hur dom ser ut) men nu hörde jag dom i en dunge, tror jag.
Omars bilder är f.ö kanonfina
Anders: Tack. Ska kolla upp det!
Omars bilder är f.ö kanonfina
Anders: Tack. Ska kolla upp det!
Arne S
Aktiv medlem
Hawaiii skrev:
Strax innan hockeyfinalen... Ja, det var ju meningen, men hundratals kanadagäss, svanar och diverse måsar höll mig kvar vid Stackarpsdammen ändra fram till tredje perioden! Vilket kackel det var!Och vilken tajming att jag råkade vara där. Tycker för övrigt att min pippi påminner om din Arne. Kanske var det samma?
Ja, har man sett...de måste vara tvillingar Min är fångad ute vid kusten, vid Utvälinge. Snygg bild.
Newman75
Aktiv medlem
Vackert fångat!gunau skrev:
En undervisning i hur man knäcker en nöt av en expert på området. 1. Kila fast 2. Knäck nöten med ett hugg av näbben 3. Se hur bra det gick!
En nötväcka med 700 mm och serietagning.
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
gunau skrev:
En annan ifrån idag.
Tjusig bild (på AllA sätt) på en av mina fågelfavvisar.
MVH Niclas,
Omar
Aktiv medlem
Arne S skrev:
Omar, ursäkta en okunnigs fråga.
Vad heter en goosander från Sverige?
Jag observerade något i den stilen när jag var ute vid Utvälinge, kan det stämma? Kunde bara observera den tills jag fick upp kameran i midjehöjd, då flög den raskt iväg.
Hej
Goosander är Storskrake på Svenska. Att du sett en sådan är ju ingen omöjlighet, de finns lite överallt.
MVH
Omar