Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Dagens skörd =)

Jobbade som f-n för att hinna hem innan ALLT ljus gått åt h-sicke :)
 

Bilagor

  • crw_0042_a.jpg
    crw_0042_a.jpg
    56.9 KB · Visningar: 434
Och #2

Inte helt enkelt med 400mm, manuell fokus och nästan inget ljus =)
 

Bilagor

  • crw_0034_a.jpg
    crw_0034_a.jpg
    57 KB · Visningar: 428
I Lund har det samlats ett stort antal Hornugglor i ett bostadsområde. Träffade en gammal dam som berättade att hon som mest hade räknat in 29 stycken vid ett och samma tillfälle. Den här tog jag i söndags.
 

Bilagor

  • hornis.jpg
    hornis.jpg
    58.5 KB · Visningar: 409
Där var ett reportage om det i Sydsvenskan för ett par veckor sedan, där de hade en halvdålig bild med ett 10-tal hornugglor i ett träd på det stället. Har dock ingen länk :eek:/
 
kul med alla ugglor. smet ut på lunchen och fick bl.a denna bild på en nötväcka.
 

Bilagor

  • nötväcka 400.jpg
    nötväcka 400.jpg
    46 KB · Visningar: 542
Peter; Jag såg glada på samma ställe häromdan (vet hur dom ser ut) men nu hörde jag dom i en dunge, tror jag.
Omars bilder är f.ö kanonfina

Anders: Tack. Ska kolla upp det!
 
Hawaiii skrev:
Strax innan hockeyfinalen... Ja, det var ju meningen, men hundratals kanadagäss, svanar och diverse måsar höll mig kvar vid Stackarpsdammen ändra fram till tredje perioden! Vilket kackel det var!Och vilken tajming att jag råkade vara där. Tycker för övrigt att min pippi påminner om din Arne. Kanske var det samma?

Ja, har man sett...de måste vara tvillingar ;) Min är fångad ute vid kusten, vid Utvälinge. Snygg bild.
 
Omar, ursäkta en okunnigs fråga.

Vad heter en goosander från Sverige?

Jag observerade något i den stilen när jag var ute vid Utvälinge, kan det stämma? Kunde bara observera den tills jag fick upp kameran i midjehöjd, då flög den raskt iväg.:(
 
En undervisning i hur man knäcker en nöt av en expert på området. 1. Kila fast 2. Knäck nöten med ett hugg av näbben 3. Se hur bra det gick!
En nötväcka med 700 mm och serietagning.
 

Bilagor

  • nötknäckaren 400.jpg
    nötknäckaren 400.jpg
    44.6 KB · Visningar: 505
Arne S skrev:
Omar, ursäkta en okunnigs fråga.

Vad heter en goosander från Sverige?

Jag observerade något i den stilen när jag var ute vid Utvälinge, kan det stämma? Kunde bara observera den tills jag fick upp kameran i midjehöjd, då flög den raskt iväg.:(

Hej

Goosander är Storskrake på Svenska. Att du sett en sådan är ju ingen omöjlighet, de finns lite överallt.

MVH

Omar
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.