ANNONS
Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ytterligare en svan. Väldigt billig modell, bara ett par brödskivor...

Bilagor

• svan.jpg
    svan.jpg
    26.4 KB · Visningar: 524
elinojimmie skrev:
Ytterligare en hornuggla från Lund.

Hej

Inte illa, fina färger och blå himmel.

Brukar normalt inte fota i urbana områden, men kunde inte hålla mig när det gällde så mycket ugglor. Var där dag i Lund och vädret var ju inte det bästa, mulet, mycket vind och en del snöfall. Väldigt svårt att inte få en massa grenar framför ugglorna, samt vinden gjorde att grenarna for fram och tillbaka fram för uglorna. De gömde sig lite Det andra som var svårt var att vinden blåste ibland så mycket att fjäderdräkten blev så rufsig och det blev risk för rörelse oskärpa och då pga de långa slutartiderna som jag fick.

Men under omständigheterna fick jag någon bild på hornugglan som blev hyffsad.

Kolla i orginal

http://www.pbase.com/image/56640381

Hälsningar

Omar Brännström

Ja, det var ju en "hyffsad" bild. :) Jättehyffsad tycker jag.

Tack för svaret förresten. Har f.n. inte tillgång till min fågelbok, därför var jag tvungen att fråga. Kan inte minnas att jag sett storskrake tidigare, tyckte den var riktigt vacker det lilla jag hann se den.

/Arne

Fiskgjusen är inte så vanlig här uppe i norr så det är kul när man får med den på bild, bara att passa på.

20D + 100-400 IS.

Bilagor

• fiskgjuse_400.jpg
    fiskgjuse_400.jpg
    42.1 KB · Visningar: 484
Ett par vanliga gräsänder,kanske något långt avstånd.
Även här 20D+ EF 100-400

Bilagor

• gräsänder.jpg
    gräsänder.jpg
    31.9 KB · Visningar: 480
de blev ju en kanonbild på den här otroligt häftiga och fina ugglan!
Omar skrev:
Hej

Inte illa, fina färger och blå himmel.

Brukar normalt inte fota i urbana områden, men kunde inte hålla mig när det gällde så mycket ugglor. Var där dag i Lund och vädret var ju inte det bästa, mulet, mycket vind och en del snöfall. Väldigt svårt att inte få en massa grenar framför ugglorna, samt vinden gjorde att grenarna for fram och tillbaka fram för uglorna. De gömde sig lite Det andra som var svårt var att vinden blåste ibland så mycket att fjäderdräkten blev så rufsig och det blev risk för rörelse oskärpa och då pga de långa slutartiderna som jag fick.

Men under omständigheterna fick jag någon bild på hornugglan som blev hyffsad.

Kolla i orginal

http://www.pbase.com/image/56640381

Hälsningar

Omar Brännström

Här kommer en Alfågelhanne som dyker.
En av de vackrare fåglarna enligt mig, skygga, och sociala i sina ofta små flockar..
Vackert spröt som följer rörelserna, ett spröt som Alfågeln ibland svajjar runt med i luften när den ligger på vattnet..

Bilden är kanske ingen höjdare men visar (tror jag) delar av det jag upplever som så vackert.

MVH Niclas,

Bilagor

• alfågel08-mini-2.jpg
    alfågel08-mini-2.jpg
    27 KB · Visningar: 419
Alfågeln ovan fotade jag för ca tre timmar sedan.

Gråtruten här i inlägget är från igår.

Gillar färgerna,,, i all sin enkelhet så har den ett konkret uttryck, tycker jag.

Mvh Niclas,

Bilagor

• gråtrut01-mini.jpg
    gråtrut01-mini.jpg
    56.2 KB · Visningar: 409
Senast ändrad:
Arne S skrev:
Tack Gunnar.

Trista nyheter här, även om det bra var en tidsfråga

http://www.expressen.se/index.jsp?a=536384

Läs det gärna, men låt inte detta ta tråden off topic. Jag väntar på fler fina bilder!!

Något jag väntat på är att få höra om fågeldöden (som varit i Värnern de senaste 10-20åren) inte är samma sjukdom, Det snackades om virus då..men så vitt jag vet hade inte veterinärerna något svar på den sjukdomen, som skördar ett "mindre" antal offer varje år.

En grönsiska ifrån igår, sannolikt hona. Ef 500 samt 1,4x extender och 20 mm mellanring (de är små.....)

Bilagor

• grönsiska med ram 400.jpg
    grönsiska med ram 400.jpg
    44.6 KB · Visningar: 371
Ja, mellanring är nog finfint då motiven är små..

Jag har tänkt att köpa ett par 25mm till mitt tele. Vad tror du om två Gunnar? Eller kommer man "hela vägen" med en 20/25mm?

Här kommer en vinterÅda från idag.
Trevliga fåglar!!

MVH Niclas,

Bilagor

• ejder06-minii.jpg
    ejder06-minii.jpg
    58.3 KB · Visningar: 365
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar