ANNONS
Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hallå!

Jag vill höra mig för om någon känner sig säker på vad detta är för fågel. Den är snarlik en svärta, men saknar vitt runt ögat och tycks ha för mycket vitt på vingarna. Huvudprofil och näbb verkar inte heller stämma riktigt. Kan det vara en ungfågel, eller?

Bilagor

• konstig-birdie.jpg
    konstig-birdie.jpg
    25.5 KB · Visningar: 731
Arleklint skrev:
Hallå!

Jag vill höra mig för om någon känner sig säker på vad detta är för fågel. Den är snarlik en svärta, men saknar vitt runt ögat och tycks ha för mycket vitt på vingarna. Huvudprofil och näbb verkar inte heller stämma riktigt. Kan det vara en ungfågel, eller?

Ejder hane i eklips. Finns ingen fågel som har liknande näbb vad jag kan se.

Det kan röra sig om en hybrid. Jag har själv råkat ut för det vid två tillfällen, på samma dag.

En hybrid på en gräsand.

Bilagor

• gräsandshybrid.jpg
    gräsandshybrid.jpg
    49.4 KB · Visningar: 1,543
vill passa på att fråga ifall någon vet vad detta är för fågel, då jag inte är så bra på fågelnamn. tacksam för svar.

Bilagor

• img_0124s.jpg
    img_0124s.jpg
    53.6 KB · Visningar: 998
Här gäller det att passa på, tror detta är en silvertärna modell mindre, någon som kan bekräfta?

Bilagor

• mt9k1886-web-small.jpg
    mt9k1886-web-small.jpg
    46.9 KB · Visningar: 967
biljavel skrev:
vill passa på att fråga ifall någon vet vad detta är för fågel, då jag inte är så bra på fågelnamn. tacksam för svar.

Jag är ingen expert, och kan ha helt fel, men det ljusa bandet på nedre delen av bröstet tillsammans med övrig teckning gör att den påminner starkt om en ormvråk. Jag satsar på det, ska bli kul att höra vad experterna säger om det tipset.

Ja, oavsett art ser det ut som en ungfågel.
Såg originalbilden på din sida, har du knäppt den med en 18-55? Imponerande att komma så nära måste jag säga. Bra jobbat!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar