Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Lite bra fågelbilder att visa?
- Trådstartare Joakim A
- Start datum
gundogsdotnu
Medlem
Tack för Dina svar Oskar.
Kan det vara en red-capped lark (hona)?
Nedanstående kan jag namnet på men någon kanske vill testa sina knunskaper... klara...färdiga..... gå!
mvh
Paul Anderson
PS
Mer Afrikabilder finns, för de av er som står ut med blod, på www.gundogs.nu
DS
Nedanstående kan jag namnet på men någon kanske vill testa sina knunskaper... klara...färdiga..... gå!
mvh
Paul Anderson
PS
Mer Afrikabilder finns, för de av er som står ut med blod, på www.gundogs.nu
DS
Bilagor
Osquar
Aktiv medlem
gundogsdotnu skrev:
Grey-headed Bush-Shrike!
Oscar
Osquar
Aktiv medlem
gundogsdotnu skrev:
Tack för Dina svar Oskar.
Nix. Red-capped Lark har svarta ben samt överlag mindre streckad teckning. Är f.ö säker på att bilden visar en Rufous-naped Lark. De tydliga nötbruna fälten på handen (ytterdelen av vingen) är en bra karaktär för R-n Lark.
Fridens
Oscar
gundogsdotnu
Medlem
Osquar skrev:
Grey-headed Bush-Shrike!
Oscar
Lysande Oscar!
Vilken källa använder Du - Dina egna erfarenheter eller...
Mvh
paul
Osquar
Aktiv medlem
gundogsdotnu skrev:
Lysande Oscar!
Vilken källa använder Du - Dina egna erfarenheter eller...
Mvh
paul
En blandning av erfarenheter och litteratur. När det gäller Afrika, så är det mest baserat på litteratur...
Fridens
Oscar
rogge
Aktiv medlem
Arne S skrev:
Är det inte en vanlig kråka??
OOOOOOooooooaaaaaaahahahahahaaaaaaaa
Arne S
Aktiv medlem
Jag vet...den var dålig. Men kunde inte låta bli..
Lite mer allvar så. Efter en titt i fågelguiden skulle jag nog sätta en 50-öring eller två på en fjällvråk, juvenil sådan. Jag gör det på det mörkare partiet under bröstet och det något ljusare huvudet och de ljusare fjädrarna ner mot benen. Svårt att se om benen är fjäderbeklädda, något som skiljer de båda arterna åt.
Edit// Kanske en vuxen hona förresten, den har ju en tydlig svart bakkant på vingen.
Lite mer allvar så. Efter en titt i fågelguiden skulle jag nog sätta en 50-öring eller två på en fjällvråk, juvenil sådan. Jag gör det på det mörkare partiet under bröstet och det något ljusare huvudet och de ljusare fjädrarna ner mot benen. Svårt att se om benen är fjäderbeklädda, något som skiljer de båda arterna åt.
Edit// Kanske en vuxen hona förresten, den har ju en tydlig svart bakkant på vingen.
Senast ändrad: