Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Janne:

Det är en ejder hane i s.k eklipsdräkt. Med denna dräkt kan dom se ut "lite hur som helst"...

Thomas:

Det är en ung ormvråk. Vråkar har en ganska stor variation i dräkten, vilket kan trassla till artbestämningen ibland.

Fridens
Oscar
 
Från dagens skörd.
Årsunge som sitter ensam och frusen i första snön och inte riktigt vet hur den ska ta sig till.
 

Bilagor

  • pskoltrastliten.jpg
    pskoltrastliten.jpg
    11.4 KB · Visningar: 902
Det är som Stefan säger -en ejderhane i eklipsdräkt.Dvs. dräkten som den har när den ruggar från praktdräkt.De här fåglarna kan vara ganska brokiga och se helt konstiga ut ibland./Tom
 
Osquar skrev:
Janne:

Det är en ejder hane i s.k eklipsdräkt. Med denna dräkt kan dom se ut "lite hur som helst"...


Tack för hjälpen Stefan, och alla andra!
Skall jag vara ärlig var jag vid fotoögonblicket helt övertygad om att det var något helt annat. Det var Sonja som fick mig att inse att jag var fel ute. Nu vet jag bättre.
 
Janne:
Jag tycker att det ser ut som en hälsing (ung Ejder hane) om jag har förståt rätt så kan de se ut lite hur som helst då.. lite svart här å lite vitt där..
 
Arleklint skrev:
Tack för hjälpen Stefan, och alla andra!
Skall jag vara ärlig var jag vid fotoögonblicket helt övertygad om att det var något helt annat. Det var Sonja som fick mig att inse att jag var fel ute. Nu vet jag bättre.
Nja, jag visste ju inte heller. Såg att det inte var det du trodde, men gissade på någon stor, svart dykand som sjöorre eller svärta. Fast det stämde inte så bra heller. Speciellt inte med näbben.
Men att det var en ejder hade jag aldrig kommit på.
 
Janne H skrev:
Det ska du inte avslöja, det är viktigare att värna om fåglarna än att fota dem!

mvh.

/Janne

Visst är det så, särskilt som det här inte är en åtel utan en plats där man hjälper örnarna att klara vintern.
Man känner en viss vördnad inför dessa magnifika djur, helt fantastisk att få se dom på ganska nära håll!
/Göran
 
Afrika hjälp

Kan någon hjälpa mig med artbestämningen. Fåglarna är fotograferade i Eastern Cape, Sydafrika

Tack på förhand

Paul Anderson
 

Bilagor

  • fotosid_1.jpg
    fotosid_1.jpg
    11.8 KB · Visningar: 675
Mer hjälp...

Kan någon hjälpa mig med artbestämningen. Fåglarna är fotograferade i Eastern Cape, Sydafrika

Tack på förhand

Paul Anderson
 

Bilagor

  • fotosid_3.jpg
    fotosid_3.jpg
    13.9 KB · Visningar: 666
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.