Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
häger

nygg bild. Mina blir alltid fulla med brus (trots hygglig kamera) när det är lite mörkt. Har du möjligen något tips???
 
Snyggt fångat!

Både av dopping och av dig Johan. Gäller att vara vid rätt plats vid rätt tillfälle. Var det en tillfällighetsbild, eller hade du ngn form av gömsle?
 
Jo jag låg lite på lur, men inte så alvarligt, inget gömsel. Jag låg på lur, när han dök skyndade jag mig närmare til en bättre position Osv, men visst är det tur att han var hungrig när jag var där!!
tillfällighet... ja.. hadde kameran med en dag på den soliga stranden, mens frugan och barna låg och solade sig snek far runt i buskarna.. Blev dessutom anklagad för " opassande foto" och närmast jagad av en nudist.... det e hårt ibland, men bilden blev bra!
 
Kan någon säga vad detta är för vråk???

En, som jag tror, vråk tagen i Falsterbo. Kan någon såga om det är en "vanlig" ormvråk eller?
 

Bilagor

  • vråk 400.jpg
    vråk 400.jpg
    33.3 KB · Visningar: 160
Re: häger

gunau skrev:
nygg bild. Mina blir alltid fulla med brus (trots hygglig kamera) när det är lite mörkt. Har du möjligen något tips???

tack gunnar
den här är tagen i morgonljus och med
ganska mycke underexponering
något ljusad i efterhand
 
Nu väntar jag bara på vintern och skojiga övervintrare från polartrakterna som ligger och väntar på mig i mina isfria trakter.

Här är fjæreplytt, calidris maritima
 

Bilagor

  • 11111.jpg
    11111.jpg
    76.5 KB · Visningar: 274
Nu i dessa flyttfågeltider så har ju flertalet av er konstaterat att vråkar kan se ut lite hur som helst. Lägger här ut några exempel på hur orm- och bivråk kan variera.

Först en gammal ormvråk med en sliten dräkt till en följd av pågående ruggning.
 

Bilagor

  • ormvråk_1825_forum.jpg
    ormvråk_1825_forum.jpg
    78.8 KB · Visningar: 317
Senast ändrad:
En annan ung ormvråk av typen Börringevråk (ljusa vråkar).
 

Bilagor

  • ormvråk_1548_forum.jpg
    ormvråk_1548_forum.jpg
    67.2 KB · Visningar: 241
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.