Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Är detta möjligen en glada?

Tror nog detta är en glada med den stjärten men undrar om någon kan bekräfta eller dementera det hela?
 

Bilagor

  • glada i400.jpg
    glada i400.jpg
    31.7 KB · Visningar: 218
Vilken härlig samling fåglar Micke!

Här är en tjädertupp, som blev ensam kvar, när tjäderparet hade upptäckt mig. Då sprang hönan in under granen och gömde sig.Nu tittar han undrande vart hon tog vägen.
 

Bilagor

  • lingonresa ii ´06 028 kopiera.jpg
    lingonresa ii ´06 028 kopiera.jpg
    57.3 KB · Visningar: 169
kermag skrev:
Vilken härlig samling fåglar Micke!

Här är en tjädertupp, som blev ensam kvar, när tjäderparet hade upptäckt mig. Då sprang hönan in under granen och gömde sig.Nu tittar han undrande vart hon tog vägen.

tack kerstin!
snacka om att tuppen smälter
in fint i naturen
 
Orrtupp, som väntar att hönan ska komma ned från sin kvist. Kunde inte få bägge på samma bild.
 

Bilagor

  • lingonresa i´06 050 kopiera.jpg
    lingonresa i´06 050 kopiera.jpg
    52.2 KB · Visningar: 245
Och här sitter orrhönan och tittar ned på tuppen, som är på bilden ovanför.
 

Bilagor

  • lingonresa i´06 043 kopiera.jpg
    lingonresa i´06 043 kopiera.jpg
    48.3 KB · Visningar: 239
Nu får du ge dig, jag blir sjuk i själen av avundsjuka;-) Jobbar dessutom 12 timmars nätter denna helg.
Nämen seriöst, riktigt härliga bilder speciellt den med två korpar och en kråka.
Gott jobbat!

Edit; missade att besvara med citat. Posten är såklart riktad till Tamrocks senaste korpbilder om nu nån inte förstod det.
 
Gillar bilderna på hönsen.. Inte lätt att komma nära. Tjädern är en mäktig fågel!
Själv ser jag bara kråkor och måsar, en och annan ejder, har inte haft turen med mig på sistone, måste ut mer antar jag!!

En matsnikmås som anfaller!!
 

Bilagor

  • måke11.jpg
    måke11.jpg
    92.8 KB · Visningar: 224
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.