Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Denna fågel och nästa kom tillsammans och sträckte. Är det inte en hane bivråk och en hona fjällvråk?
 

Bilagor

  • fotosidbivrak.jpg
    fotosidbivrak.jpg
    86.4 KB · Visningar: 166
En av de största upplevelser jag varit med om då denna ormvråk gled över ryggen på mig och satte sig i ett träd 15 meter bort och 5 meter upp. Den spanade runt omkring men såg mig inte alls fast gluggen var helt synlig, dock inte så mycket människohud...
 

Bilagor

  • fotosidormvraktrad.jpg
    fotosidormvraktrad.jpg
    85.2 KB · Visningar: 164
Fina rovisar

Det var fina rovfågelbilder. Här nere i Blekinge är det uselt med rovisar just nu. Jag få nöja mig med att fotografera kvällssträcket av prutgäss m.m.
 

Bilagor

  • prutgassfs.jpg
    prutgassfs.jpg
    55 KB · Visningar: 149
Riktigt snygga rovisbilder du har tagit Magnus! Bivråken är en årsunge och kan inte könsbestämmas då vad jag vet. Fjällvråken ser också ut att vara juvenil, även om den ser lite lurig ut med det ganska tydliga bandet på bakkanten av vinge och stjärt. Nåja, finns säket någon vassare skådare här som kan klargöra. Lärkfalken är iaf. solklart juvenil..:) Vackert!
 
Åk inte dit fågelskådare åker....

Att åka till platser som är kända ibland fågelskådare med tanken att "där är det nog bra att fotografera fåglar", leder hos mig alltid till en våldsam frustration. Som ett exempel bifogar jag en bild på egretthäger (den lilla vita precis mitt i bilden), tagen med motsvarande 910 mm. Inte mycket till bild om man åker 30 mil för att det finns just en sådan fågel på platsen.... Har andra några liknande upplevelser?
 

Bilagor

  • egretthäger 400.jpg
    egretthäger 400.jpg
    30.6 KB · Visningar: 237
Turligt nog flög den förbi. Oj vad nära sa publiken med tubkikare. Själv tycker jag 60 m är långt borta. Ett litet utsnittvisade följande bild.
 

Bilagor

  • egretthäger 2 i luften.jpg
    egretthäger 2 i luften.jpg
    27.2 KB · Visningar: 235
Fingrarna i sylburken

En bieffekt av ringmärkningen. En sparvhök som försökte sig på en enkel måltid men fastnade med figrarnaisyltburken, så att säga....
 

Bilagor

  • sparvhök i nätet 2.jpg
    sparvhök i nätet 2.jpg
    51.9 KB · Visningar: 233
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.