Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Lite bra fågelbilder att visa?
- Trådstartare Joakim A
- Start datum
Newman75
Aktiv medlem
Läcker bild. En fråga som kanske mer höra hemma i fågel-identifieringstråden, men chansar på svar här. Vad är de största skillnaderna på råka och korp? För de är väl ganska lika, eller är det jag som rör ihop begreppen helt och hållet? Har tyvärr ingen fågelbok, men borde väl ta och skaffa mig en...
Tonyeagle
Aktiv medlem
Tackar!
Ja, nötskrikorna är helläckra när de kommer skränande i stora flockar och sedan vänder tillbaka när de ser havet. Det verkar som om sådana här "strykfåglar" blir lite rädda för öppet hav. Ändå brukar flockarna göra om "sträckförsöket" flera gånger. Det slutar nästan alltid med att de återvänder till skogen. Någon enstaka gång har jag sett hur de flyger en bit ut i skärgården för att sedan vända tillbaka.
Ja, nötskrikorna är helläckra när de kommer skränande i stora flockar och sedan vänder tillbaka när de ser havet. Det verkar som om sådana här "strykfåglar" blir lite rädda för öppet hav. Ändå brukar flockarna göra om "sträckförsöket" flera gånger. Det slutar nästan alltid med att de återvänder till skogen. Någon enstaka gång har jag sett hur de flyger en bit ut i skärgården för att sedan vända tillbaka.
johanlind
Aktiv medlem
Re: Flugfångare
Underbar actionbild på ärlan!!!
Janne H skrev:
Den här sädesärlan jagade flugor i en vattenpöl nere vid Ölands södra udde.
Janne H
Aktiv medlem
Re: Re: Flugfångare
Tackar, jag har fööör många bilder på sittande fåglar, men Omar och andra inspirerar ju att plåta fåglar i sitt rätta element
/Janne
johanlind skrev:
Tackar, jag har fööör många bilder på sittande fåglar, men Omar och andra inspirerar ju att plåta fåglar i sitt rätta element
/Janne