Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lightroom 6

Lightroom 6 är på gång. Jag tror vi kan nöja oss med det. Plötsligt meddelar Adobe att versionen är tillgänglig. Jag kan inte påminna mig att Adobe någonsin meddelat ett specifikt datum för en Lightroomversion.

Nej de brukar ju inte göra det. Däremot har de ju släppt betaversioner tidigare. Btw, jag antar att vi som "prenumererar" på Lightroom (och Photoshop) kommer att få info ganska omgående när det väl är dags.

Och att jag undrar beror på att jag för några veckor sedan fick nys om lightroom. Idag gick testperioden ut och jag vill givetvis fortsätta men köper jag femman idag så lär väl sexan komma nästa dag. (och jag vill inte köpa en prenumeration.)
Har Photoshop cs 5.5 sen tidigare och full nöjd med det.

Håller på Per ;) Det är nog många som väntar på LR6, det blir lite julklapp över det hela och så är det dessutom gratis för dom flesta :)

Håller på Per ;) Det är nog många som väntar på LR6, det blir lite julklapp över det hela och så är det dessutom gratis för dom flesta :)

Yeah, så är det. Passar på att önska alla FS-läsare och FS-personal en riktigt Glad Påsk! Ut och fota med er :)

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    15.8 KB · Visningar: 1,909

Gratis är det väl knappast för någon (utanför Adobe)? Kör man CC betalar man varje månad för att få uppgraderingar, och köper man lösnummer kostar uppgraderingen pengar.

Gratis är det väl knappast för någon (utanför Adobe)? Kör man CC betalar man varje månad för att få uppgraderingar, och köper man lösnummer kostar uppgraderingen pengar.

Självklart är ingenting gratis, det förstår nog nästan alla, posten tolkas uppenbarligen bokstavligt. Så jag ber om ursäkt för detta och lovar att inte kommentera frågan mer.

Självklart är ingenting gratis, det förstår nog nästan alla, posten tolkas uppenbarligen bokstavligt. Så jag ber om ursäkt för detta och lovar att inte kommentera frågan mer.

Du får kommentera hur mycket du vill, men poängen framgick inte riktigt eftersom det INTE är gratis :) Hur din post skulle kunna tolkas annorlunda vet jag inte ...

Det är väl gratis på samma moderna sätt som diverse tilläggsprogram/uppdateringar av t ex operativsystem beskrivs som 'gratis'

Puffar upp tråden med några Lightroom-tips från Kelby medan vi väntar på morgondagens event. För den som är intresserad;

http://lightroomkillertips.com/lightrooms-hidden-reset-buttons-theres-more-than-one/

Btw, nästan vartenda fotoforum och fotosajt skriver om morgondagen. Borde inte Fotosidan hinta om vad som är på g? Förmodar att det är fler än deltagarna i den här tråden som har intresse av Photoshop och Lightroom. Typ... ;-)

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar