Håkan Bråkan
Aktiv medlem
jag har aldrig provat gladpackvarianten, men bor ju vid riddarfjärden så jag kanske ska testa imorgon, tipset kommer ju från överheten här på forumet, haha. Isen ligger ju även där än så länge.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag kommer aldrig aldrig aldrig sälja min 5D! Har haft den sen..hmm, -06 tror jag. Älskar den lika mycket nu som när den var ny!
Precis som Håkan skriver så är det något med filerna från den som är svårt att sätta fingret på, men snyggt blir det! Jag inbillar mig att bruset är korn-likt, men det är inte bara det.
5D+85/1.2L är min favoritkombination!
Jag kommer aldrig aldrig aldrig sälja min 5D! Har haft den sen..hmm, -06 tror jag. Älskar den lika mycket nu som när den var ny!
Precis som Håkan skriver så är det något med filerna från den som är svårt att sätta fingret på, men snyggt blir det! Jag inbillar mig att bruset är korn-likt, men det är inte bara det.
5D+85/1.2L är min favoritkombination!
Precis som Håkan skriver så är det något med filerna från den som är svårt att sätta fingret på, men snyggt blir det! Jag inbillar mig att bruset är korn-likt, men det är inte bara det.!
Jag har också köpt en 5D och älskar den. Det jag är lite orolig för är hur den håller, vad går sönder först? Går det att laga? Och i så fall vad kostar det? Jag köpte den riktigt riktigt billigt men man ser på den att den är använd och köpte den av en yrkesfotograf så är nog rätt ordentligt använd. Det är det ända jag oroar mig över.
5D med 35L är min absoluta favoritkombination och det har det varit i snart tre år.
Förutom spräckta LCD-glas (billigt att byta) så är det spegel och slutare som ger upp först.
Jag bytte på min 5D Mark II som har samma spegel och slutare. Det kostade fem tusen. Canon påstod att jag fått skräp i slutaren som pajjade den. Men när felen fortsatte var de inte riktigt säkert att det var felet så jag fick en nästan ny kamera i utbyte.
Min 5D mark I har jag använt intensivt i 5,5 år och den är rejält sliten, men den tickar på. Den dagen slutaren/spegeln pajjar så får kameran bli bokstöd.
Jag körde en del i somras med min 5D som tredjekamera. Den känns rejälare och ligger bättre i handen är 5D Mark II. Men jag har ju vant mig vid att mina andra kameror skriver snabbare på minneskortet så jag slog flera gånger i bufferttaket. Annars funkade den fint.
http://www.fotosidan.se/blogs/froderberg/30-fotografer-dokumenterade-lager-med-40.htm