Galaxens President
Avslutat medlemskap
Av någon anledning har jag bättre ordning på mina negativ och pappersbilder än jag har av mina digitalbilder. Det samma gäller mina föräldrars bilder. Jag tror faktiskt att det, för de som inte "jobbar med nånting med data" (uttalat på djupaste dalmål), är lättare att förvara negativ (handfast materia, om än mer skrymmande) efter sunt förnuft än att lagra digitala filer på säkert sätt med jämna backup interval etc.
/Richard som fotar dottern med svartvitt och silver, dels för hållbarhetens skull och dels för att det ger ett annat nostalgiskt skimmer när man tittar tilbaka på svartvita bilder (även om det inte slår super-8 film på den senare punkten. Jag har också funderat på att ta upp 8mm filmandet då jag har fungerande kamera och projektor, och ja film tillverkas fortfarande i sådant format)
/Richard som fotar dottern med svartvitt och silver, dels för hållbarhetens skull och dels för att det ger ett annat nostalgiskt skimmer när man tittar tilbaka på svartvita bilder (även om det inte slår super-8 film på den senare punkten. Jag har också funderat på att ta upp 8mm filmandet då jag har fungerande kamera och projektor, och ja film tillverkas fortfarande i sådant format)