Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kontroversiella bilder

Produkter
(logga in för att koppla)
wennerstrom skrev:
Japp. Min erfarenhet av att lägga upp bilder på FS är att den första kommentaren ofta är helt avgörande, och sätter tonen för efterföljande. Naturligtvis finns det undantag, men det är väldigt vanligt. Kolla runt lite bland era egna och andras bilder så ser ni själva.

Alldeles (för) rätt tyvvärr. Det är väl det här med att följa strömmen o vända kappan med vinden antar jag..

Mattsen skrev:
Alldeles (för) rätt tyvvärr. Det är väl det här med att följa strömmen o vända kappan med vinden antar jag..

Det är väl så att de som kommenterar bilder här på fs ofta läser de andra kommentarerna innan de ssjälva skriver, eller?

Jag tycker mig ha en alldeles förträfflig strategi när jag kommenterar bilder.

Jag kommenterar bilder för att, det är roligt, jag ser det som utvecklande, det ger förhoppningsvis fotografen ngt mm

Min teori är att jag då helt enkelt inte bör läsa alla kommentarer innan jag har avgett min. Att läsa kommentarerna innan är nästan lika illa som att bilden har lika många olika titlar som rör till det. Det gäller att vara objektiv i subjektiviteten och då är det vikgit att vara "blank" i sinnet när kommentaren skrivs.

Visst, man behöver inte göra kommentarskrivandet till ngn vetenskaplig konst eller process, sant. Men om man nu önskar att kommentaren skall vara 100% trovärdig givaren och att själv få maximalt ut av den så gäller det att vara just blank,,

Mvh Niclas,

Mattsen skrev:

Första gången jag citerar mej själv hehe (kom på en sak till).

Jag föreslog i nån tråd att man inte fick se redan givna kommentarer förrän man hade skrivit en egen. Men ibland är man bara intresserad av läsa dock.
Kanske man kan ha ett val?
1) Klicka på "läs kommentarer" - då visas dom men man kan sedan inte skriva en egen.
2) Man skriver en egen först och sedan presenteras alla andra.

"Jag brukar säga vad jag tänker. Det är ett stort fel nuförtiden, man blir så lätt missförstådd." Oscar Wilde

Anders, Jag tyckte kattbild 2 var lika grym med katten helt uppblåst som lik ofta blir. Men du har nog en poäng i det där. Vi ser det nog alla på olika sätt.

Hans, Att starka bilder bekräftar rädslan och osäkerheten var en för mig väldigt vettig analys. påminner om liknande diskussioner kring mobbning, som jag nu glömt var jag läste detta (i en psykologibok kanske, aj detta minne!). Jag får återkomma.

Joakim, Om det är fotografen och inte bilden som kommenteras stämmer nog i väldigt många situationer. Tror att det ofta är också fotografens egna kommentarer som studsar tillbaka så att säga, i allafall från det jag läst hittils.

Mats, En flytt mellan de fem Nordenländerna är regelmässigt sätt inget annorlunda än att flytta mellan kommuner i Sverige. Det behövs inte ens ett pass för nordiska medborgare. ID eller Körkort räcker som personbevis. Vi får vandra och flytta fritt hur vi vill utan tillåtelser

gudmund skrev:
[BMats, En flytt mellan de fem Nordenländerna är regelmässigt sätt inget annorlunda än att flytta mellan kommuner i Sverige. Det behövs inte ens ett pass för nordiska medborgare. ID eller Körkort räcker som personbevis. Vi får vandra och flytta fritt hur vi vill utan tillåtelser [/B]

-Aha, coolt, det visste jag inte.
Men visst är det väl så att man måste "anpassa" sitt namn til något isländsktklingande om man ska bosätta sig där?

MVH Matsund Larssondottir

Det stämmer, tror jag, men germanska namn är helt gångbara i islänskan. Värre blir det om man har tex ett asiatiskt namn. Mycket märklig regel egentligen.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto