.Z. skrev:
Då hade jag kört 20D idag...
Möjligt att du har rätt i att försäljningen ökat då, tror dock att KM gjort samma sak ändå då detta tydligen inte handlar så mycket om att DSLR inte sålt bra. Försäljningen har helt enkelt inte räckt till för att hålla upp den sjunkande fotodelen som innefattar så mycket mer än DSLR & nu släpper dom allt inom foto.
KM:s VD Sverige: " Kristian Blomquist bedömer att företaget har omkring 20 procent av marknaden för digitala systemkameror i Sverige."
Låter mycket tycker jag men hur det nu är med det så kan man ju i alla fall konstatera att dom sålt bra på den korta tid de producerat DSLR & helt klart ligger trea efter C & N.
Den globala försäljningen har jag inte den blekaste aning om men om den följer den svenska något sånär så kan man ju konstatera att dom sålt förbaskat bra på DSLR-sidan men som sagt, det räcker inte alltid att sälja bra... Dom är helt enkelt inte intresserade av att "krångla" på med foto längre & lägger därför ned hela kitet & säljer den intressanta delen som kan ge pengar till Sony.
Inom min bransch så räcker det idag inte med att gå med vinst, vi kan trots kraftiga vinster få sparkrav på oss & produkter som inte ger tillräckligt stor vinst diskuteras ofta. Det tänks kortsiktigt & att under en längre tid få något på fötter är inget man orkar vänta på idag, kan tänka mig att de gamla kameratillverkarna fram till nu tänkt långsiktigt & tagit nedgångarna med ro & tanken att det oftast brukar vända...
Har man dessutom då som KM andra prylar i sin tillverkning som ger den stora vinsten så kan det gå så här...
//Larsa