apersson850
Aktiv medlem
Det vore bättre om kameratillverkaren gjorde ett menysystem som ändå är lätt att använda.Det borde heller inte vara en ursäkt att gnälla på menysystemen om man inte först gjort sitt jobb med att konfigurera kameran sin - oavsett märke.
Det vore bättre om kameratillverkaren gjorde ett menysystem som ändå är lätt att använda. Det går att göra en rimlig kombination av bredd och djup. Canon kan.Sonys nya menyststem är förhållandevis smalt och djupt och det är djupen i menysystemen som gör dem svåra att överblicka.
Du är kanske enkelspårig, men somliga av oss fotograferar vitt skilda sorters motiv, som kräver helt olika konfigurationer för att få bästa hantering.Så det går att helt leva utan menyerna - om man vill och har konfigurerat kameran så den funkar optimalt för det sätt man som fotograf använder den.
Det var ju roligt att det inte är bara Canon som har detta.Något som också är helt fantastiskt med de nya A-ornna är att man nu kan ha en helt egen yttre konfiguration för video, vilket man tidigare inte kunde och då var det betydligt knepigare än nu.
Det var ju roligt att det inte är bara Canon som har detta.Sedan är det ju också så att man man i de nya A7-orna har full frihet att bygga sina egen menystruktur som ligger rakt under menyknappen med rubriken "My Menu".
Det var ju tråkigt att de inte fått till det som i den senaste Canon jag har, där det går bra att navigera i menyn även med touchskärmen, som komplement till "musen", joysticken och hjulen.Sedan till det avslutande och mest patetiska gnället och det var det som längde gällde att man inte kunde sitta och picka med pekfingret på displayen när man navigerade och valde i nenysystemet.
Som är den enda du inte behöver, för det går lika bra med Radera allt.Så det borde av dessa saker jag berört finnnas ett hyfsat incitament för alla utom "review-industrins" alla slapptestare att konfigurera sina kameror så de passar det egna fotograferandet. Sedan kan alla de användarna precis som jag helt glömma menysystemet utom för ett enda undantag: Format.
Beklagar om din tå blivit blå, men jag förstår att det blir ömt när du får reda på att märket som inte bara har en mer ändamålsenlig design även är bättre på andra saker.
Men det går att ha mer än ett fabrikat, så se framåt!