Lite oproportionell men snygg tycker jag. Undras varför de inte gjort ett lite bättre grepp nu när optiken ändå sticker ut längre än greppet skulle ha gjort. Design javisst, men jag har känt på Nikon:s V1 och den var bedrövlig att hålla i.
Fast jag skulle inte rata RX1:an för greppet skull då den lär ge kvalité så det räcker och blir över, till skillnad från V1:an.
Lite oproportionell men snygg tycker jag.
Då är nog priset lite värre tror jag, fast jag tillhör ju inte målgruppen. :O)
Jag tror batterigrepp är snart omodernt, batterierna är mindre idag, behövs ingen extra låda för dessa.
RX 1 har ett räfflat kamerahus, precis som alla A-SLR hade det, en gång i tiden, ingen klagade då faktiskt.
Slimmat kamerahus ligger perfekt i en originalväska, som även ger ett ännu bättre grepp, även där, precis som förr i tiden, allt går igen!
När jag tänker efter, - det blir nog en fast optik / en brännvidd på RX 1, likt RX100 1" sensor, fast optik / men här zoom, kan kommande mellanmodellen RX 10 ha FF sensor, ha fast optik / en liten zoom 35-70mm?
Så hemlighetsfulla idékläckarna är på Sony, tyder på en ordentlig koll på läget, de visste att de andra tillverkarna skulle bli förvånade, nu bör Sony ligga långt före, heja på Sony!!!!
Vad gör Canon och Nikon nu?
Kanske, flera flaskor japanskt brännvin inhandlas, för att lugna ner sig?