Det går naturligtvis att fotografera både sport och fågel med D800 också, om än inte med lika hög hastighet som 5D3
[/url]
Jo. 6 bps är väl max för båda? D800 är väl snarast bättre för fågel med sin högre pixeldensitet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det går naturligtvis att fotografera både sport och fågel med D800 också, om än inte med lika hög hastighet som 5D3
[/url]
Fast Japanphoto med sin låga prissättning fick väl ingen vidare tilldelning. Även från de ställen jag blev uppringd skulle det vara kö. Men de är pga folk som anmäler intresse på 3-4 olika ställen.
Jo. 6 bps är väl max för båda? D800 är väl snarast bättre för fågel med sin högre pixeldensitet.
Som Håkan skrev är det bara i DX-läge D800 kommer upp i den hastigheten, men har inte 5D3 snabbare AF också?
Vet inte om den har snabbare autofokus, tror nog det är marginellt i så fall, den har i alla fall två steg sämre dynamisk omfång.
Vet inte om den har snabbare autofokus, tror nog det är marginellt i så fall, den har i alla fall två steg sämre dynamisk omfång.
Det går såklart bra att även fota fågel och sport. Man har ju en fördel också med fler megapixlar då man kan få ut bilder där färre megapixlar inte hade räckt till. Det är väl bara det att kan man smattra på med 11 bilder per sekund så ökar ju chansen att en bild bra än vid 4 bilder per sekund. Fast då tappar man också andra värdefulla egenskaper, så det är väl en trade off man får fundera på.
Själv insåg jag inte alla fördelar med många megapixlar förens jag fick min D800 och tänker inte gå tillbaka till färre. det är trots allt få gånger hastighet är det viktigaste, och ska man ha så hög hastighet får man dubbla priset.
Ett större problem är kanske att den tar lite väl lång tid på sig att tömma sin buffert, om nu dom tester jag tagit del av stämmer, har inte provat själv. Upp till 30sec lär vara rekordet, jobbigt om havsörnen bestämmer sig för att ta Silvias hatt. T.ex.
Jag resonerar bara kring tramset att D800 är bästa kameran pga upplösningen. Hade diskussionen gällt dynamiken är Nikon onekligen bättre vad gäller just det. Och vad gäller hastighet så tar minsta skodan en fram precis som en stor BMW, visst, men Canonkameran är likväl 50 procent snabbare vad gäller bilder per sekund. Om man behöver eller inte? Tja, är väl samma resonemang kring upplösningen, är ju ett VAL man gör utifrån det man värderar i sin fotografering, är ju olka sorters kameror. Vilken är bäst, en folkabuss eller en Corvette? Så begåvat är vissa inlägg i denna tråd.
Du gick från D300 med 12megapixel det kan ju förklara din hype för upplösning ;-)
själv så har jag gått från D3x o 5D mark 2 o det är inte så stor skillnad då inget att hetsa upp sig för. Däremot så har ja en kollega som testade D3x för han klarade inte av det dåliga greppet (han gick från canon) o köpte faktiskt en D3x( en begagand i bra skick för dryga 20000) o är riktigt nöjd. Han upplever filerna minst lika bra som från D800.
Bra summering av den här tråden. Visa bilaga 126241
Lite tråkigt att det här vs snacket hela tiden ska förstöra trådar.
Det kan väl inte vara så svårt att förstå att vi alla har våra olika värderingar.
Förhoppningsvis väljer majoriteten sin utrustning baserat på sina egna behov och inte på andras tyckande
För att återgå till OPs fråga.
Canon och Nikon har varit konkurrenter länge och det gynnar oss alla
Jag är övertygad om att de kommer att fortsätta att jaga på utvecklingen.
Och ingen av dem kommer att erbjuda en kamera som passar alla
För att återgå till OPs fråga, ja så är det, faktum kvarstår dock att Canon har ingen kamer att matcha D800 och de kommer att komma med något, det måste de.
det är trots allt få gånger hastighet är det viktigaste,
Men alla som beställde till det låga priset fick ju det, och det var rätt många. Lothar M köpte ju en D800 bara för några dagar sedan på Japan Photo för 21999 kr. Han fick en annan medlems tilldelade ex.Japanphoto tar 25000 som alla andra enligt websajten. Det var väl några som fick några tidiga exemplar för 22 000. Jag vet en, han sålde sin kamera inom 24 timmar pga felköp
haha, du är enorm, ger dig inte.
Vem är enorm? Det är enkla fakta. Canon kommer naturligtvis komma med en kamera med högre upplösning men idag finns det inte. Om du har något som skulle tyda på motsatsen så är du ju väldigt välkommen att presentera det. Det är nog bara du som inte tror på det.
hmm, förut sa du att jag hade fel om tillgången på D800 och nu påstår du jag att inte tror på något som jag antar är kopplad till din upplösningsfixering. Du är enorm, du tycks ju inte ha förstått det jag talar om i denna tråd, och det är inte det du talar om uppenbarligen. Vi lägger ner nu, jag är nöjd med att andra gett uttryck för att ha förstått mina synpunkter.