Annons

Kodapost problem!

Produkter
(logga in för att koppla)

Bengt-Arne

Aktiv medlem
Jag skickade en färgfilm till framkallning hos Kodapost. Har gått och längtat efter att få se på bildmaterialet. När jag fick försändelsen...Helvetes demoner!! Bilderna jag fick tillbaka var inte mina....Jag kan ju inte göra ett skit åt det!
Någon som varit ute för samma som jag. Kan man begära någon ersättning. Jag är i varje fall inte intresserad av att betala räkningen på 134,50kr.

Jamen.. det är ju klart... du ska inte betala något.. Dessutom bör de nog ersätta dig med en ny film....

Tycker man hör mycket problem med dessa postorderlabb...

Du måste väl försöka att få dina bilder.
Även om det verkar hopplöst så är det väl värt en chansning?

Ersättning ska du ha i allafall
Adam

Då är det nog någon annan som fått dina bilder. Du bör naturligtvis kontakta labbet om du inte redan gjort det.
Jag har varit med om att en av mina diarullar skickades till en annan person men den kunden kontaktade labbet och jag fick min rulle några dar senare.

de normer som fotobranchen gemensamt använder är ersättning 2-3 filmfullar för förlorad/förstörd film. Kan tyckas lite för sina värdefulla bilder.. men så är det, är man riktigt rädd om sida filmer så framkallar man dem lokalt eller hos något proffslabb skickat som rekommenderad post. Den mänskliga faktorn gör att i bland förväxlas bilder, det får absolut inte hända men ibland gör de det ändå..

Ta och efterlys bilderna hos KodaPost.. beskriv motiven, har du tur så gör den som fått dina bilder likadant!

/David, Kodak Image Center

Hassan skrev:
Då är det nog någon annan som fått dina bilder. Du bör naturligtvis kontakta labbet om du inte redan gjort det.
Jag har varit med om att en av mina diarullar skickades till en annan person men den kunden kontaktade labbet och jag fick min rulle några dar senare.

Det kan vara som du säger att någon annan fått mina bilder. Dom bilder jag fått i retur som inte är mina, är totalt misslyckade, troligtvis en fuktskadad film. Labbet har skickat med ett meddelande om skada på filmen.
Jag har skrivit till labbet nu i kväll, får se om jag får något besked i morgon.

För rätt länge sedan lyckades kodapost (de i Årjäng) slarva bort fyra rullar för mig:( Jag fick en blankett där jag skulle fylla i motiv och sånt för att de lättare skulle kunna hitta på rätt bilder igen. Av fyra rullar som skickats i samma påse så hittade de en. Alltså gick det inte att skylla på posten i alla fall. Rullen jag återfick var mestadels på min då nyfödda son, de som saknas fortfarande var andra familjebilder men de var nog svårare att beskriva orginellt. Som kompensation? fick jag bara fyra rullar trots min ilska och mina utskällningar..
Hoppas du återfår din film.
/Lotta

Bengt-Arne skrev:
Jag skickade en färgfilm till framkallning hos Kodapost. Har gått och längtat efter att få se på bildmaterialet. När jag fick försändelsen...Helvetes demoner!! Bilderna jag fick tillbaka var inte mina....Jag kan ju inte göra ett skit åt det!
Någon som varit ute för samma som jag. Kan man begära någon ersättning. Jag är i varje fall inte intresserad av att betala räkningen på 134,50kr.

Nu har jag fått mina bilder!
Jag skickade tillbaka bilderna som inte var mina, samtidigt som jag skrev ett meddelande och förklarade vad som fanns på mina bilder. Det fungerade, plus att jag slapp att betala något. Dom bad också om ursäkt för det inträffade missödet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar