Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kanonrem - ett tips!
- Trådstartare Candersson
- Start datum
Flash Gordon
Aktiv medlem
Bara en rättelse.
Många djur är inte alls färgblinda.
Man kan t.o.m. träna hundar papegojor m.fl att hämta den röda bollen bland bollar med annan färg.
Hur skulle de klara det om de var färgblinda?
Fåglar ser t.ex. färger också inom IR och UV-området alltså mer färg än vi gör.
Man kan t.o.m. träna hundar papegojor m.fl att hämta den röda bollen bland bollar med annan färg.
MSLink
Aktiv medlem
Flash Gordon skrev:
Bara en rättelse.
Tack för rättelse! De kanske ser i gråskala alltså röd boll har mer grå än en gul boll? Vad som jag hört att rådjur är färgblinda och jägare har börjat kunna använda röd jacka istället för natur färg
Flash Gordon
Aktiv medlem
Säkert finns det många konstfotografer som skulle se världen i svartvitt.
Att rådjur och andra hovdjur ser i gråskala förvånar mig inte alls. Det är bara att se dem i ögonen, så ser man att det är ganska tomt däruppe.-)
I övrigt reagerar djur mindre på färg än rörelse.
När man drar sin kamera som Lucky Luke så drar nog de flesta djur till skogs.
Att rådjur och andra hovdjur ser i gråskala förvånar mig inte alls. Det är bara att se dem i ögonen, så ser man att det är ganska tomt däruppe.-)
I övrigt reagerar djur mindre på färg än rörelse.
När man drar sin kamera som Lucky Luke så drar nog de flesta djur till skogs.
ErlandH
Aktiv medlem
Enligt experter på Lunds universitet har alla däggdjur färgseende. Dock är det i mycket sämre än människornas. Däggdjuren (förutom apor) kan bara skilja på en tiondel så många nyanser som vi och har speciellt svårt att skilja t ex orange från rött. Däremot kan de utan problem skilja grönt från rött.
Det är alltså en myt att det inte spelar någon roll att tjurfäktarens cape är röd.
Många fågelarter har åtskilligt bättre syn än människor, även när det gäller färgseende.
Det är alltså en myt att det inte spelar någon roll att tjurfäktarens cape är röd.
Många fågelarter har åtskilligt bättre syn än människor, även när det gäller färgseende.
Nicke77
Aktiv medlem
Beställde min onsdagen den 9:e april och fick den nu i onsdags (16:e). Snabba puckar mao. Har inte hunnit testa den "skarpt" men det bådar riktigt gott.
Dock får man ju försöka fila på en lösning på en ersättare till den hemska FastenR. Den funkar fint på gluggen men sådär på kamerahuset.
Dock får man ju försöka fila på en lösning på en ersättare till den hemska FastenR. Den funkar fint på gluggen men sådär på kamerahuset.
karlstorck
Aktiv medlem
Hur många olika snabbfästen för olika stativhuvuden finns det? Manfrottos har ju diskuterats, och jag tillhör dem som inte vill lita på dem. Men det finns väl en uppsjö snabbfästen? Inget annat som skulle funka?
BempaS
Aktiv medlem
Re: Ett komplement...
Var ut nu en sväng med nya remmen och testade att cykla men det var ingen hit, den glider liksom framåt. Man skulle haft en till låsning som man snabbt kunde lossa framför låshaken som typ den som finns som stopper, om ni förstår vad jag menar.. =) Eller har ni andra lösningar?
Liax skrev:
Jag brukar till exempel cykla och promenera en hel del med min kamera och speciellt när man cyklar är det helt idiotiskt att ha kameran i den vanliga remmen
/Joakim
Var ut nu en sväng med nya remmen och testade att cykla men det var ingen hit, den glider liksom framåt. Man skulle haft en till låsning som man snabbt kunde lossa framför låshaken som typ den som finns som stopper, om ni förstår vad jag menar.. =) Eller har ni andra lösningar?
SKAS
Aktiv medlem
Jag fick min rem strax efter jag skrev mitt inlägg idag.
Tog med kameran till stockholm idag och fick samtidigt inviga remmen... Goddamn vad great den remmen är. Hur smidig som helst... Det roliga är att jag beställde 1 rem och 1 skruv, men jag fick 2 skruvar. Iofs så är den inte så jätte bra med tanke på dess storlek. Men det funkar bra så länge du inte använder batterigrepp vilket jag inte gör för tillfället.
Tog med kameran till stockholm idag och fick samtidigt inviga remmen... Goddamn vad great den remmen är. Hur smidig som helst... Det roliga är att jag beställde 1 rem och 1 skruv, men jag fick 2 skruvar. Iofs så är den inte så jätte bra med tanke på dess storlek. Men det funkar bra så länge du inte använder batterigrepp vilket jag inte gör för tillfället.
Canon1022
Aktiv medlem
Har funderat på om stativgängan under kameran igentligen tål att kameran bärs i den längre stunder
kommer att vara försiktig med det
har knäckt en stativgänga se denna tråd
de tål inte så mycket
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=79765
kommer att vara försiktig med det
har knäckt en stativgänga se denna tråd
de tål inte så mycket
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=79765
christerorebro
Aktiv medlem
Jag använder en Lowepro Transporter till min Sony A700, och tycker den fungerar bra (se länk nedan).
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=16987952
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=16987952
Bertone
Aktiv medlem
0:- inkl tull o frakt... Hade säkert kunnat använda en sån där färggrann leksakskarbinhake i aluminium, men jag ville vara extra säker på att det skulle hålla och använde denna istället. Jäkligt skönt och praktiskt sätt att bära omkring kameran på! Skönt att slippa den normala kameraremmen som brukar vara ivägen. Även med ryggsäcken på så fungerade det mkt bra. Enda nackdelen är väl att man inte riktigt vet var man skall göra av högerarmen.
Denna bilden är förresten tagen med en Sony Ericsson P1i - snyggt.
C
Denna bilden är förresten tagen med en Sony Ericsson P1i - snyggt.
C