Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kanonrem - ett tips!

Produkter
(logga in för att koppla)
Ni som har beställt - skriv gärna in era kommentarer här i tråden när ni fått prylarna. Det är alltid kul att höra vad andra tycker.
 
Självklart, helt rätt!
Ibland tänker man inte längre än näsan räcker...

Ska genast se om jag inte kan lägga in produkten där :)

Tack!
 
Någon som provat den på ett Canon 1D hus eller kamera med batterigrepp och när man inte har stativfäste utan ett mindre objektiv.
Blir fästet i kameran i vägen när man skjuter i porträtt format?
 
gjorde en egen r-strap av två spännremmar och en nyckelring... den har varit klar i 2 minuter och jag älskar den redan...
konstigt att den inte är standard redan... spöar ju skiten i remmen man har över ena axeln eller runt nacken...
 
RE1NE V1NDEBR0 skrev:
gjorde en egen r-strap av två spännremmar och en nyckelring... den har varit klar i 2 minuter och jag älskar den redan...
konstigt att den inte är standard redan... spöar ju skiten i remmen man har över ena axeln eller runt nacken...
Bilder
 
RE1NE V1NDEBR0 skrev:
gjorde en egen r-strap av två spännremmar och en nyckelring... den har varit klar i 2 minuter och jag älskar den redan...
konstigt att den inte är standard redan... spöar ju skiten i remmen man har över ena axeln eller runt nacken...

Ja, bilder vill vi ha.
eller under "gör det själv"...
 
Tack för tipset! Beställde den lilla varianten. Verkar inte alls så dumt. :)
Mvh
Johan

Candersson skrev:
Jag skaffade en OP/Tech Pro strap för ett tag sedan och den är utan tvekan bekväm och bra på alla sätt men
den får en 40D+24-105 att hänga väldigt obekvämt.

Fick syn på http://www.blackrapid.com och beställde en R2.
Det var bland det bästa jag använt. Helt suverän. Ett tips till andra som inte gillar att kameran hängande framför sig eller bara på ena axeln
 
RE1NE V1NDEBR0 skrev:
gjorde en egen r-strap av två spännremmar och en nyckelring... den har varit klar i 2 minuter och jag älskar den redan...
konstigt att den inte är standard redan... spöar ju skiten i remmen man har över ena axeln eller runt nacken...

Se där - ett levande exempel på att man inte nödvändigtvis behöver köpa allt färdigt.
Som Reine skriver så är den här principen helt underbar.

Såg förresten att det nu blivit leveranstid på 2-4 veckor...
Ut och köp spännremmar nu, ni som inte redan beställt :)

BlackRapid finns nu under Recensioner-Transportera-Västar och Kläder för er som vill lämna era synpunkter
 
Ingen som har någon aning om vart man kan få tag på liknande band/rep? Spännband tenderar ju att vara lite väl stela och smala etc.
 
Den som har tillgång till symaskin kan ju sy på lite vaddering på spännbandet där den ligger mot vid axeln.
 
crawen skrev:
Ingen som har någon aning om vart man kan få tag på liknande band/rep? Spännband tenderar ju att vara lite väl stela och smala etc.

Välsorterade sport-/friluftsbutiker torde ha såväl band och beslag som passar ypperligt för detta ändamål.

Ett tips kan vara att kolla om Haglöfs har kvar lösa bärremmar till ramryggsäckar - då får man två vadderade remmar med beslag som är kanonlätta att justera. De kan i så fall beställas via din sport-/friluftsbutik. Eller så kan man "plundra" någon gammal ramryggsäck som har en tendens att ligga och samla damm hos de flesta numer, så blir det billigare!
 
Jag har precis gjort mig en som funkar riktigt bra, tycker jag.

Jag tog en standard Canon-rem.

Satt ihop ändarna med spännena som sitter på remmen redan. Se till så att ni viker in ändarna i rätt ordning, annars är där en liten "flärp" som kameran kommer att åka över.

Sen använde jag en karbinhake att fästa kameran med. Den jag hade hemma var lite väl stor, så får in och köpa mig en mindre någon dag.
 
Senast ändrad:
Fick min igår, 8 dagar efter beställning.
Den verkar kannon, ska testa den lite innan jag har bestämt mig...

Kostade 342 kr med fäste och frakt, tror inte det är lönt att "mickla" själv för dom pengarna.

Kvaliten är super.



Ps! Kalle, beställ en omedelbart, eller kolla på min nästa gång du kommer "hem"...:)
 
karlstorck skrev:
Är det så att skillnaden mellan R1 och r2 bara är facken? Inte bredare rem eller nåt sånt?

Kalle

Tror att det bara är facken som skiljer....
Remmen tycker jag är tillräkligt bred, dessutom är den bredare och vadderad över axeln.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.