Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Kanonrem - ett tips!
- Trådstartare Candersson
- Start datum
Candersson
Aktiv medlem
Ni som har beställt - skriv gärna in era kommentarer här i tråden när ni fått prylarna. Det är alltid kul att höra vad andra tycker.
ErlandH
Aktiv medlem
Annars kan man använda den utmärkta recensionsfunktionen!Candersson skrev:
Ni som har beställt - skriv gärna in era kommentarer här i tråden när ni fått prylarna. Det är alltid kul att höra vad andra tycker.
Candersson
Aktiv medlem
Självklart, helt rätt!
Ibland tänker man inte längre än näsan räcker...
Ska genast se om jag inte kan lägga in produkten där
Tack!
Ibland tänker man inte längre än näsan räcker...
Ska genast se om jag inte kan lägga in produkten där
Tack!
Flash Gordon
Aktiv medlem
Någon som provat den på ett Canon 1D hus eller kamera med batterigrepp och när man inte har stativfäste utan ett mindre objektiv.
Blir fästet i kameran i vägen när man skjuter i porträtt format?
Blir fästet i kameran i vägen när man skjuter i porträtt format?
RE1NE V1NDEBR0
Avslutat medlemskap
gjorde en egen r-strap av två spännremmar och en nyckelring... den har varit klar i 2 minuter och jag älskar den redan...
konstigt att den inte är standard redan... spöar ju skiten i remmen man har över ena axeln eller runt nacken...
konstigt att den inte är standard redan... spöar ju skiten i remmen man har över ena axeln eller runt nacken...
RG
Avslutat medlemskap
BilderRE1NE V1NDEBR0 skrev:
gjorde en egen r-strap av två spännremmar och en nyckelring... den har varit klar i 2 minuter och jag älskar den redan...
Luzen
Aktiv medlem
RE1NE V1NDEBR0 skrev:
Ja, bilder vill vi ha.
eller under "gör det själv"...
henq
Aktiv medlem
Här är en hemmagjord "Y-strap":
http://youtube.com/watch?v=yWaT_qwnQ38
http://youtube.com/watch?v=yWaT_qwnQ38
MrJ
Aktiv medlem
Tack för tipset! Beställde den lilla varianten. Verkar inte alls så dumt.
Mvh
Johan
Mvh
Johan
Candersson skrev:
Jag skaffade en OP/Tech Pro strap för ett tag sedan och den är utan tvekan bekväm och bra på alla sätt men
den får en 40D+24-105 att hänga väldigt obekvämt.
Fick syn på http://www.blackrapid.com och beställde en R2.
Det var bland det bästa jag använt. Helt suverän. Ett tips till andra som inte gillar att kameran hängande framför sig eller bara på ena axeln
Candersson
Aktiv medlem
RE1NE V1NDEBR0 skrev:
Se där - ett levande exempel på att man inte nödvändigtvis behöver köpa allt färdigt.
Som Reine skriver så är den här principen helt underbar.
Såg förresten att det nu blivit leveranstid på 2-4 veckor...
Ut och köp spännremmar nu, ni som inte redan beställt
BlackRapid finns nu under Recensioner-Transportera-Västar och Kläder för er som vill lämna era synpunkter
strombergjo
Aktiv medlem
Beställd
TBy
Medlem
crawen skrev:
Ingen som har någon aning om vart man kan få tag på liknande band/rep? Spännband tenderar ju att vara lite väl stela och smala etc.
Välsorterade sport-/friluftsbutiker torde ha såväl band och beslag som passar ypperligt för detta ändamål.
Ett tips kan vara att kolla om Haglöfs har kvar lösa bärremmar till ramryggsäckar - då får man två vadderade remmar med beslag som är kanonlätta att justera. De kan i så fall beställas via din sport-/friluftsbutik. Eller så kan man "plundra" någon gammal ramryggsäck som har en tendens att ligga och samla damm hos de flesta numer, så blir det billigare!
psandelin
Avslutat medlemskap
Jag har precis gjort mig en som funkar riktigt bra, tycker jag.
Jag tog en standard Canon-rem.
Satt ihop ändarna med spännena som sitter på remmen redan. Se till så att ni viker in ändarna i rätt ordning, annars är där en liten "flärp" som kameran kommer att åka över.
Sen använde jag en karbinhake att fästa kameran med. Den jag hade hemma var lite väl stor, så får in och köpa mig en mindre någon dag.
Jag tog en standard Canon-rem.
Satt ihop ändarna med spännena som sitter på remmen redan. Se till så att ni viker in ändarna i rätt ordning, annars är där en liten "flärp" som kameran kommer att åka över.
Sen använde jag en karbinhake att fästa kameran med. Den jag hade hemma var lite väl stor, så får in och köpa mig en mindre någon dag.
Senast ändrad:
Candersson
Aktiv medlem
Vilken aktivitet det blev i stugorna, helt fantastiskt! Kul att se/läsa!
karlstorck
Aktiv medlem
Är det så att skillnaden mellan R1 och r2 bara är facken? Inte bredare rem eller nåt sånt?
Kalle
Kalle
Stefan h.
Aktiv medlem
Fick min igår, 8 dagar efter beställning.
Den verkar kannon, ska testa den lite innan jag har bestämt mig...
Kostade 342 kr med fäste och frakt, tror inte det är lönt att "mickla" själv för dom pengarna.
Kvaliten är super.
Ps! Kalle, beställ en omedelbart, eller kolla på min nästa gång du kommer "hem"...
Den verkar kannon, ska testa den lite innan jag har bestämt mig...
Kostade 342 kr med fäste och frakt, tror inte det är lönt att "mickla" själv för dom pengarna.
Kvaliten är super.
Ps! Kalle, beställ en omedelbart, eller kolla på min nästa gång du kommer "hem"...
Stefan h.
Aktiv medlem
karlstorck skrev:
Är det så att skillnaden mellan R1 och r2 bara är facken? Inte bredare rem eller nåt sånt?
Kalle
Tror att det bara är facken som skiljer....
Remmen tycker jag är tillräkligt bred, dessutom är den bredare och vadderad över axeln.