Annons

Kameran d200

Produkter
(logga in för att koppla)
för det andra valde Nikon att använda en dachspegel istället för glasprisma vilket ger en aning mörkare och kontrastlösare sökarbild än i D2orna och D300/300s (och Canon xxD kamerorna).

[...]

jämför med Canon 40D. 40D har ett stegs bättre brusprestanda, bättre sökare (glasprisma), större TFT (3"

[...]

välja själv. Annars om man köper nytt får man ju kitglugg ofta en 18-55 och det känns då så synd att behöva lägga denna på hyllan då man vill ha nåt vassare med samma brännvidd.

På alla ställen jag sett specar på D200 står det att den har pentaprisma i sökaren.

Skulle 40D ha ett stegs bättre brusprestanda än D200 så skulle 40D vara på samma nivå som D300 och det är den INTE.

Bortsett från att det inte är något som helst fel på 18-55:eek:rna (annat än ljusstyrkan, och för vissa applikationer fokushastigheten) så får man lika mycket eller mer för dem på begagnatmarknaden som man betalar för dem i kitet, så det är knappast nån nackdel att den följer med, iaf om man vill ta sig omaket att sälja den. Själv har jag köpt en 18-55VR trots att jag har en 17-55:a, just för att man ibland vill ha ett litet nätt objektiv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar