Annons

Kamerafäste glappar på 70-200 f2.8l

Produkter
(logga in för att koppla)

Daniel-San

Medlem
Har en EOS 400d och mitt nyköpta (begagnat) glappar i kamerafästet. Är det vanligt? det är ett glapp på 1 mm ungefär. Det märks ju tydlig när man har det riggat på stativ.

Objektivet är inte ett år gammalt ännu, är det en garanti sak eller är det vanligt förekommande??

Tacksam för svar o hjälp
Daniel

Daniel-San skrev:
Har en EOS 400d och mitt nyköpta (begagnat) glappar i kamerafästet. Är det vanligt? det är ett glapp på 1 mm ungefär. Det märks ju tydlig när man har det riggat på stativ.

Objektivet är inte ett år gammalt ännu, är det en garanti sak eller är det vanligt förekommande??

Tacksam för svar o hjälp
Daniel
Om det är glapp i bajonetten du syftar på så är det helt normalt och inget att oroa sig för. Jag har haft exakt samma fenomen på alla kamerahus som jag ägt och då pratar vi ca 20-talet hus, mer eller mindre professionella. Men glapp uppstår vid användning av tyngre optik och det märks särskilt tydligt vid stativanvändning. Både min F3, F4, F100, D70s, D200 glappar när kilotunga objektiv sitter på.

Glapp...

Gäller glappet även kortare och lättara objektiv?
Jag har testat alla hus i hemmet, och det glappar lite-lite mellan kamerahus och objektiv.

Men eftersom jag upptäklte det först idag med nya kameran och svindyra objektivet blev jag kallsvettig.

Hoppas ovastående har rätt...

;)

Ja, åtminstone på min 5D glappar det lite mot alla gluggar jag testat - inklusive diverse L-gluggar. Helt normalt, och har avhandlats här förut :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar