Joakim.e
Aktiv medlem
Var nyligen i Krügerparken i Sydafrika som skiljer sig rätt mycket från safari i Tanzania genom att det är en busksavann och inte lika öppen savann som i Östafrika. Safaridelen var bara en del i resan och tonvikten låg annars på fågel. Som skrivits ovan så är två kamerahus helt nödvändigt. Inte bara pga damm. Man hinner inte hålla på att fippla med objektivbyte. Jag kör Nikon och hade en D500 med 300/4 VR med 1.4 konverter på och min gamla D300 med 16-85 zoom på. Dessutom en kompaktkamera Sony Cybershoot RX100 mk 3 som är extremt liten och fickvänlig och användes till foton på ressällskap och att filma med.
Många gånger är man väldigt nära och har man ett lejon 15 m bort behövs vidvinkel om man inte bara vill ha porträttbilder. Just djuret i sin miljö är ofta roligare.
Släpar själv aldrig med datorn utan har en mellanlagringsenhet som är smidig och där jag kopierar bilderna varje kväll. Redigerar glr jag hemma. Bilderna har jag kvar på korten som jag har med tillräckligt så drt blir tomma över.
Många gånger är man väldigt nära och har man ett lejon 15 m bort behövs vidvinkel om man inte bara vill ha porträttbilder. Just djuret i sin miljö är ofta roligare.
Släpar själv aldrig med datorn utan har en mellanlagringsenhet som är smidig och där jag kopierar bilderna varje kväll. Redigerar glr jag hemma. Bilderna har jag kvar på korten som jag har med tillräckligt så drt blir tomma över.