Urban Domeij
Avslutat medlemskap
Lite märkligt saxat och kommenterat. Jag har inte antytt att inget skulle vara fel, utan jag har påpekat att felet är normalt. Jag påstod inte att "inget är fel", utan jag skrev:Det tycker jag är ett direkt felaktigt påstående.Det du upplever med din kamera är fullständigt normalt.
/.../Jag fattar inte varför så många försöker säga att inget är fel?
/.../Det är väl bara att acceptera att något är knas.
Du bekräftar att det jag skriver stämmer, samtidigt som du kritiserar det som att det skulle vara "direkt felaktigt". Det är inte konsekvent. Du hade ju också en som var så dålig att den inte kunde godtas, utan måste justeras.Grejerna lirar inte bra ihop, och du kommer att fortsatt få oskarpa bilder om du fortsätter köra med samma utan att göra något åt det. För att jobba med den kameran är det som jag ser det nödvändigt att kalibrera alla bitarna så att de passar ihop.
Och det är så det ligger till. Jag tycker inte att man, som du skriver, borde "acceptera att något är knas", utan man bör snarare se till att få felet åtgärdat.Jag har själv ett 70-200 4L IS /.../
Den enda kamera den inte fungerat så bra på var min 7D som krävde justering av huset.
Men jag fattar inte varför det måste sopas under mattan att DSLR-kameror ofta fokuserar fel.