Niclasfoto
Avslutat medlemskap
mohei skrev:
Niclas, du får gärna förklara närmare vad du menar med att prioritera.
Jag vill inte skicka mina fotoprylar med det incheckade bagaget då det faktiskt är vanligt att flygplatspersonalen både tappar bort/skickar fel och stjäl bagage. Stjälandet lär ju dessutom öka då man måste ha sina värdesaker i bagaget och inte i handbagaget.
Jag brukar också ha ett ombyte kläder i handbagaget pga nämnda orsaker. Kan man inte ha det längre lär jag nog fundera på resor med tåg och båt istället.
Hallojs!
Ja det låter kanske lite diffust för den som inte läst tråden, hihi!!
Skämt och sido, jag har rest med flyg många ggr och aldrig haft ngr problem.
Jag gillar inte heller att stå där närvös och småsvettig inför kontrollerna,,, orkar helt enkelt inte det onödiga bryet.
Jag prioriterar helt enkelt.
Som handbagage tar jag med mig det som är nr ett. Tex (i mina flesta fall) ett hus, ett tele, minneskort, batteri.. Blir inte fasligt tungt om man inte har en fotoväska som väger 3kg tom,,som tex en protrekker gör..
Sedan i huvudpackningen så ligger ett par andra objektiv nedbäddade bland kläderna, + extra batterier ++...
Mitt sätt att tänka eliminerar också problem med tunga objektiv som 600 f/4 mfl stora kanoner.
Om fotandet som man bedriver kommer att äga rum till stora delar utomlands så är det ju snortokigt att köpa prylar man inte har råd att ta med sig.
Blir som jägaren som köper en "vierling" som han sedan inte vågar ta med sig till afrikaresan...
Att lägga ett par mindre värdefulla objektiv + ngr batterier + ett 2,a-hus + + i huvudbagaget tycker jag inte är så problematiskt alls, speciellt när jag har 100% kontroll på det viktigaste där jag sitter.
MVH Niclas,