nailstream.com
Aktiv medlem
Är det någon som är i kö för en K10D? Vad har dem sagt? Hur länge kan det bli att man får vänta om man lägger en beställning nu?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har egentligen inte någon förståelse för köparna som "alla" på en gång ska ha en ny kamera, så ny att det läggs en order utan att köparna inte vet så mycket om kameran. Själv har jag i stort sätt bestämt mig för K10D, men köper den först i vår när DA16-50 kommer ut.bengt luthman skrev:
jag har egentligen inte någon förståelse för tillverkarna. varför släppa en produkt enbart för släppandets skull? sätter man ett leveransdatum så är det då kameran ska kunna säljas i butik, .....................
När det gäller buggar och FW så är Pentax fortfarande mycket bra. De har problem med volymleveranserna i början av varje ny produkt, men det brukar vara fungerande produkter. Till min DS kom det 2 FW upgrades tror jag, och ingen av dem var man tvungen att installera, de gav bara mer funktioner.Punkk skrev:
Rätt tydlig trend inom elektronik-branschen i allmänhet, tycker jag. Time to market är löjligt viktigt, och att produktionen inte hänger med eller att kunderna får hitta buggarna och gå igenom FW-update efter update verkar vara smällar tillverkarna är villiga att ta.
Jag håller i princip med dig, men vi Pentaxanvändare är svältfödda sedan typ 20 år... K10 är en kamera som jag väntat på i minst 10 år, kanske 15 (inte digital då förstås). Men visst kan man hävda att har man väntat 10år kan man väl väna några månader till. Det fnns mäniskor som är så rationella, har jag hörtBofoto2 skrev:
Jag har egentligen inte någon förståelse för köparna som "alla" på en gång ska ha en ny kamera, så ny att det läggs en order utan att köparna inte vet så mycket om kameran. Själv har jag i stort sätt bestämt mig för K10D, men köper den först i vår när DA16-50 kommer ut.
Bofoto2 skrev:
Jag har egentligen inte någon förståelse för köparna som "alla" på en gång ska ha en ny kamera, så ny att det läggs en order utan att köparna inte vet så mycket om kameran. Själv har jag i stort sätt bestämt mig för K10D, men köper den först i vår när DA16-50 kommer ut.
Det stämmer ju inte riktigt, då jag haft min kamera mer än en vecka nu. Men det kan ju vara Pentax officiella hållning, och man har ju bara skickat ut ett litet antal kameror till de största distributörerna, så visst kan man säga att det är en typ av test. Jag har ju i alla fall testat en hel delWesley skrev:
Pratade med en lokal handlare i Norrköping som i förra veckan påstog att "ingen" skulle få en endaste kamera före Januari. När jag sa att jag sett att det var forums medlemmar här på forumet som redan fått kameror, så sa han att det var folk som fått testa testexemplar av kameran inget annat.
Hmmmm är du säker på att du fått en K10D då? Kanske är en Optio S7.;-)quarc skrev:
Det stämmer ju inte riktigt, då jag haft min kamera mer än en vecka nu. Men det kan ju vara Pentax officiella hållning, och man har ju bara skickat ut ett litet antal kameror till de största distributörerna, så visst kan man säga att det är en typ av test. Jag har ju i alla fall testat en hel del
olasu_ skrev:
Det är riktigt dåligt om Pentax prioriterar cyberphoto och andra internetbutiker framför fotohandlaren på gatan.