Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

K10D beställd :-)

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, äntligen verkar ni pentaxnissar fått en riktig kamera... Verkar på papper matcha D200, för 10000:- ..
 
j3n5 skrev:
Ja, äntligen verkar ni pentaxnissar fått en riktig kamera... Verkar på papper matcha D200, för 10000:- ..

Fast jag har varit rätt nöjd med min istD som tuffar på hur bra som helst. Lite skönt att slippa byta kamerahus mer än vart annat år också ;)

Lite långsammare än D200 men med bildstabilisering i huset, 22 bitars AD- omvandlare, sensorrengöring och med 11 AF punkter varav 9 av korstyp.
 
Surt !!!! Att de måste gå ut med info nu och inte leverera förrän om tidigast 2 månader !!

Jag vill ha en NU:)

(Fördelen är att jag har god tid på mig att planera för någon att bära med sig en från USA vilket torde spara några kronor)
 
Ja, visst är det hemskt...
Först klagar alla på att Pentax inte släpper information, sen klagar man på att de släpper information för tidigt. :)

Pentax behöver bygga ut sin produktionskapacitet. K100D säljer som sushi i Japan och fabriken hinner inte med beställningarna. Detta är ett skäl till att K10D inte finns NU.

Ett annat skäl är att K10D kommer öka efterfrågan på objektiv. Även gällande objektiv så har Pentax nått produktionstaket, även där ligger de efter leveranserna, men Pentax har en ny objektivfabrik som nästa månad börjar producera.

Hälsar
R
 
kan man dra av den på tre år om man har F-skatt? Eller mer konkret, vad är det maximala belopp av en 10000:- kamera som man kan dra av i 2006 års bokföring?

Kommer det vara väsentligt dyrare att köpa den NU mot att vänta tre månader?
 
Nån som har en aaaning om hur många cyberphoto resp scandinavianphoto kan tänkas få i en första omgång. K100 tog slut ganska fort men det kom nya efter några veckor..
 
Ingen aning men någon skrev att Pentax tillverkar ett relativt litet antal för en första leverans. Sedan planerar man att bygga 13.000 kameror i månaden.
 
Dumma er, som i ett rus har jag precis lagt en beställning hos cyberphoto på ett 16-45 kit inkl 50-200 plus lite filter... Jabbadabbadooo!!!!
 
Oj det var ingen mjukstart precis, men aldrig fel att gå direkt på det bästa om man kan! Finns DA 16-45 för leverans nu?
 
Jag vet, men vet också att de extra tusenlapparna går att dela upp på några år, dumsnål ska man inte vara!
Finns inte i lager, från mitt mail:
Pentax K10D + SMC-DA 16-45/4 ED AL 1 9516 SEK 11895 SEK beräknas in i lager Slutet av november
Pentax SMC-DA 50-200/4-5,6 ED 1 1836 SEK 2295 SEK beställningsvara, normal leveranstid 1 vecka

Edit: oops, det är nog paketet med k10d som inte finns i lager förrän slutet av november, vet inget om 16-45 endast.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.