Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
K10D beställd :-)
- Trådstartare quarc
- Start datum
interpix
Aktiv medlem
j3n5 skrev:
Ja, äntligen verkar ni pentaxnissar fått en riktig kamera... Verkar på papper matcha D200, för 10000:- ..
Fast jag har varit rätt nöjd med min istD som tuffar på hur bra som helst. Lite skönt att slippa byta kamerahus mer än vart annat år också
Lite långsammare än D200 men med bildstabilisering i huset, 22 bitars AD- omvandlare, sensorrengöring och med 11 AF punkter varav 9 av korstyp.
Avslutat Medlemskap23
Aktiv medlem
Ja, visst är det hemskt...
Först klagar alla på att Pentax inte släpper information, sen klagar man på att de släpper information för tidigt.
Pentax behöver bygga ut sin produktionskapacitet. K100D säljer som sushi i Japan och fabriken hinner inte med beställningarna. Detta är ett skäl till att K10D inte finns NU.
Ett annat skäl är att K10D kommer öka efterfrågan på objektiv. Även gällande objektiv så har Pentax nått produktionstaket, även där ligger de efter leveranserna, men Pentax har en ny objektivfabrik som nästa månad börjar producera.
Hälsar
R
Först klagar alla på att Pentax inte släpper information, sen klagar man på att de släpper information för tidigt.
Pentax behöver bygga ut sin produktionskapacitet. K100D säljer som sushi i Japan och fabriken hinner inte med beställningarna. Detta är ett skäl till att K10D inte finns NU.
Ett annat skäl är att K10D kommer öka efterfrågan på objektiv. Även gällande objektiv så har Pentax nått produktionstaket, även där ligger de efter leveranserna, men Pentax har en ny objektivfabrik som nästa månad börjar producera.
Hälsar
R
interpix
Aktiv medlem
Noman skrev:
Jag vill ha en NU
Då är det nog bäst att beställa
Risken är stor att det kan dröja lääänge innan du kan köpa den över disk.
raskolnikov
Aktiv medlem
kan man dra av den på tre år om man har F-skatt? Eller mer konkret, vad är det maximala belopp av en 10000:- kamera som man kan dra av i 2006 års bokföring?
Kommer det vara väsentligt dyrare att köpa den NU mot att vänta tre månader?
Kommer det vara väsentligt dyrare att köpa den NU mot att vänta tre månader?
quarc
Aktiv medlem
Jajjamen, har bekräftelsemail. Och min beställning finns online också.papi skrev:
Peter, har du fått någon bekräftelse via mail på din beställning? Jag tror det är läge att börja bevaka sin köplats nu :=)
interpix
Aktiv medlem
quarc skrev:
Jajjamen, har bekräftelsemail. Och min beställning finns online också.
De hade missat mailet men min beställning är med iaf.
quarc
Aktiv medlem
Jag vet att jag ligger två, bara Cyberphotos testkamera ligger före mig. Det stod i mailet jag fick.Punkk skrev:
Fick ni indikation av cyberphoto vilken plats i kön ni har när ni förhandsbokade?
torkel_b
Aktiv medlem
Jag vet, men vet också att de extra tusenlapparna går att dela upp på några år, dumsnål ska man inte vara!
Finns inte i lager, från mitt mail:
Pentax K10D + SMC-DA 16-45/4 ED AL 1 9516 SEK 11895 SEK beräknas in i lager Slutet av november
Pentax SMC-DA 50-200/4-5,6 ED 1 1836 SEK 2295 SEK beställningsvara, normal leveranstid 1 vecka
Edit: oops, det är nog paketet med k10d som inte finns i lager förrän slutet av november, vet inget om 16-45 endast.
Finns inte i lager, från mitt mail:
Pentax K10D + SMC-DA 16-45/4 ED AL 1 9516 SEK 11895 SEK beräknas in i lager Slutet av november
Pentax SMC-DA 50-200/4-5,6 ED 1 1836 SEK 2295 SEK beställningsvara, normal leveranstid 1 vecka
Edit: oops, det är nog paketet med k10d som inte finns i lager förrän slutet av november, vet inget om 16-45 endast.
P-E Claesson
Aktiv medlem
Några år? Hehhe, optimist. Snart kommer nästa modell.....torkel_b skrev:
Jag vet, men vet också att de extra tusenlapparna går att dela upp på några år, dumsnål ska man inte vara!
interpix
Aktiv medlem
imtkjlu skrev:
Sådärja nu har jag oxo
lagt en beställning på ett K10D hus.
Vad glad man känner sig!
///Kjelle
Det har väl sällan känts mer säker att köpa kamera än nu ;=)
Fungerar AF-konvertern bra Kjell?
quarc
Aktiv medlem
papi skrev:
Det har väl sällan känts mer säker att köpa kamera än nu ;=)
Fungerar AF-konvertern bra Kjell?
Precis. Att beställa en K10D var det enklaste beslut jag fattat på länge.