Annons

K10D beställd :-)

Produkter
(logga in för att koppla)

quarc

Aktiv medlem
Sedan idag står jag i kö för K10D hos Cyberphoto. Vi får hoppas jag inte ångrar mig på torsdag när den blir officiell.
 
Tja än så länge vet jag ju inte riktigt vad jag får ...... Och dessutom lär det vara flera månader av plågsam väntan innan den kommer. Och sedan kommer jag väl att få betala en massa (idag okänd) summa penagr också. Så du skall nog inte vara allt för avundsjuk :)
 
Med tanke på hur bra jag tycker min K100D är så lär du inte bli besviken i vilket fall som helst.

Sedan är ju känslan att vara först ganska behaglig också...

Fast vi förväntar ju oss en ganska utförlig recention...
 
quarc skrev:
Tja än så länge vet jag ju inte riktigt vad jag får ...... Och dessutom lär det vara flera månader av plågsam väntan innan den kommer. Och sedan kommer jag väl att få betala en massa (idag okänd) summa penagr också. Så du skall nog inte vara allt för avundsjuk :)

Jag är inte avundsjuk (tror jag) min DS ska fylla ett år i Februari först sen ..., hur mycket (lite) får jag för DS:en då...
Ska ner på Photokina, så då får jag känna på K 10.
Är det någon mer som ska ner?
 
Jag funderar lite på att åka ner... jag måste först se hur det går att kombinera med en planerad Brysselresa.
 
3 bilder per sekund upp till 12 bilder i RAW och ingen begränsning för JPEG. Inget ISO 3200 men i övrigt verkar allt som sagts finnas :))
 
papi skrev:
3 bilder per sekund upp till 12 bilder i RAW och ingen begränsning för JPEG. Inget ISO 3200 men i övrigt verkar allt som sagts finnas :))

Jag har för min ISO 3200 är customfunktion redan tidigare, så det kanske finns fast det inte nämns. Det borde dock vara helt obrukbart med en 10M sensor.
 
Peter, har du fått någon bekräftelse via mail på din beställning? Jag tror det är läge att börja bevaka sin köplats nu :=)
 
Kul! Jag försökte också igår på Scandinavianphoto men då tog de ännu inte upp några beställningar. Det blir spännande att se var priset hamnar i Sverige. Helst skulle jag velat haft ett kit med 16-50/2.8 men om skall vänta på det kan det nog dra ut på tiden.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.